Gå til innhold
Hundesonen.no

Størrelse på hundebur


Hannah
 Share

Recommended Posts

Hei, jeg har nettopp kjøpt nytt stoffbur til hunden som jeg tenker vi kan ta med når vi er på kurs eller utstilling, men lurer på om det er for lite/trangt for ham.

Hva er deres mening?

Legger ved et bilde av ham i det.

Buret er som sagt kun tenkt til å brukes når vi er på reise, kurs eller utstilling. Han har mye større bur hjemme hvor han kan stå, sitte og snu seg uten problem.

Dette buret ser litt for lite ut synes jeg, og han skal jo være i det i noen timer hvis man venter på sin tur på utstilling, eller gjennomgår teori på et kurs. Vil jo heller ikke at det skal være ubehagelig for ham å ligge i det over lang tid. Men vil også ikke kjøpe det største buret, om det ikke er nødvendig, da det blir tyngre å bære med seg.

Så hva synes dere? Returnere dette buret og kjøpe en størrelse større, eller går det fint?

 

Størrelsen på buret er: B 50,5 x D 76 x H 48 cm

Og han er ca. 50+ cm i mankehøyde, og fra nakke til halerot 50+ cm, så han har ikke mulighet til å stå eller sitte i buret.

 

 

IMG_4760.jpg

IMG_4761.jpg

Endret av Hannah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtp. at kurs og utstilling ofte medfører mange timer venting i bur, og gjerne skal de ha plass vann tilgjengelig også, så vil jeg absolutt si dette er for lite, ja. Å kunne stå oppreist (da med god plass over mankehøyde for hode), strekke seg og snu seg behagelig burde være et minimum. Tøybur er skremmelig lette, endel kommer også med trekk med bærereimer du kan hive over skuldra :)

 

Endret av maysofie
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, maysofie said:

Mtp. at kurs og utstilling ofte medfører mange timer venting i bur, og gjerne skal de ha plass vann tilgjengelig også, så vil jeg absolutt si dette er for lite, ja. Å kunne stå oppreist (da med god plass over mankehøyde for hode), strekke seg og snu seg behagelig burde være et minimum. Tøybur er skremmelig lette, endel kommer også med trekk med bærereimer du kan hive over skuldra :)

 

Ok, takk for svar. Da sender vi dette i retur og bestiller noe større :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...