Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke tilskudd bruker sonishundene?


LinL
 Share

Recommended Posts

Har blitt litt nysgjerrig på tilskudd som gis til hund, og kan se i sosiale medier at noen hunder får mange forskjellige typer tilskudd (glukosamin, kelp, grønnleppemusling, osv osv). Ble derfor nysgjerrig på hvilke tilskudd sonisene gir til sine hunder, og hvorfor?

Selv gir jeg mage/tarm fra norske/svenske djurapoteket til valpen, som sliter litt med magen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spondylosehunden: Hyaluron+, laksolje. Årsaken er vell kanskje selvforklarende, med leddproblematikk. 

Senioren: Glukosamin. Hun har fôr med ålreit innhold av laks. En eldrende kropp som har vært og tidvis er i hardt bruk. 

Valpen: Glukosamin og laksolje. Mest fordi vi allerede har det i hus i store kvanta og 'det kan da ikke skade'. 

Alt fra Norsk Dyrehelse (med oppdretteravtale).

 

Tidligere: Hannhunden fikk Provits Kosttilskudd, altså den hvite boksen for pankreas. Han hadde diffuse mageproblemer med mistanke om problemer med bukspyttkjertelen og forholdet med fett i maten. 

Endret av maysofie
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir noen ganger  blodpulver, glukosamin, rå egg, og lakseolje . Kommer litt an på hva annen mat de får ved siden av. (jeg forer på litt forskjellig, Storfemix fra VIP, råfor fra provit, hel rå fisk, Josera tørrfôr, kokte grønnsaker ol.) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt fiskeolje siden jeg fikk henne og norsk dyrehelse sin Juniorflex fra hun var ca 5mnd. Kommer nok til å gå over til Multiflex når jeg er tom for den. Jeg fôrer 50/50 tørt og rått. For øyeblikket vom puppy, men blir vel noen av Active pølsene vi går over til snart. Tørrfôr enda usikkert, men handlet en sekk orijen på 50% åpningstilbud så vi starter med det i inntil jeg lander på noe. Og eventuelle tilskudd da vil bli basert på det jeg ender opp med å gi. 

 

Frøken dings er greit aktiv og kresjer til tider i både det ene og det andre når hun freser i hundreblås, senest på runderingstrening i går der hun snublet over en trestamme på vei inn med løsbittet. Så jeg er heller proaktiv kjenner jeg. ? Lettere skadet etter Rocky med sine plager som vi aldri fant utav. ? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/19/2021 at 6:52 PM, maysofie skrev:

Spondylosehunden: Hyaluron+, laksolje. Årsaken er vell kanskje selvforklarende, med leddproblematikk. 

Senioren: Glukosamin. Hun har fôr med ålreit innhold av laks. En eldrende kropp som har vært og tidvis er i hardt bruk. 

Valpen: Glukosamin og laksolje. Mest fordi vi allerede har det i hus i store kvanta og 'det kan da ikke skade'. 

Alt fra Norsk Dyrehelse (med oppdretteravtale).

 

Tidligere: Hannhunden fikk Provits Kosttilskudd, altså den hvite boksen for pankreas. Han hadde diffuse mageproblemer med mistanke om problemer med bukspyttkjertelen og forholdet med fett i maten. 

Jeg får redigere meg selv, de får Multiflex, ikke Glukosamin :lol:

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...