Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpen i overkant glad i mennesker


Lillymy
 Share

Recommended Posts

Hei,

Valpen min (som er min første valp) har nå blitt 6 måneder -   Han bare elsker alle mennesker, han sikter seg inn på folk når vi er på tur og får han respons legger han seg på ryggen og vil bli kost på magen ... han er i overkant tillitsfull og glad og det virker som verden er hans buffet av folk å hilse på .. Er dette normalt?

vil han roe seg med alderen?  Han får ikke hilse på alle ... men han trekker og trekker og og stirrer på folk for å be opp om oppmerksomhet.

vi trener mye på passering - men denne elsken av mennesker sitter hardt fast .. han er en lhasa apso og, så han skal liksom være en litt skeptisk rase mot fremmede

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske normalt. 

Det mest effektive for å få valpen til å slutte å trekke mot folk er nok å slutte å la han hilse på folk dere passerer i en periode, til det blir bedre. Så lenge du lar han hilse på folk så vil han ha en forvetning til dette, som vil forsterke trekkingen og fokuset på folk. 

Jeg ville stoppa hilsning ved passering i en periode, og heller latt han hilse på folk i andre type settinger. Også ville jeg alltid hatt med godbiter eller leke på tur, og avledet med dette når dere skal passere noen. Kan hende dere må ha litt god avstand til å begynne med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...