Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå- november


QUEST
 Share

Recommended Posts

Gubben klarte å brekke ankelen før helga. Så nå er han sykemeldt frem til 19. desember. Foreløpig sofasliter, men vi krysser fingrene for at han klarer å bli litt mer mobil etter hvert som han blir vant med krykkene. Det som nesten er litt komisk er at mamma gjorde det samme i fjor, to dager senere enn gubben min nå. Dvs at hun fjernet gipsen 21. desember. 

Radii er veldig fornøyd, da. Hun slipper å være hjemme alene. Må bare passe på å få trent litt på det også innimellom, så ikke vi havner tilbake på scratch i den treningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koselig serie den serien på NRK, så vidt jeg kan se er det kun den ene sesongen som er kommet.

Her er jeg småsjuk, og ganske lei for å si det mildt. Og i år sliter jeg med det mentale også, jeg som pleier å elske høsten.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde vi en koselig tur, hvor vi traff en nabo (også med en hannhund), som vi gikk turen med. Så stoppet vi et sted og lot hundene være løse. De gikk veldig godt overens, men så løp min hund bort til naboen for å hilse på henne. Og da ble hunden hennes ganske så sint ? Og da sier naboen "han vil ikke at jeg skal hilse på andre hunder"

Så da svarte jeg henne at den er vel ikke noe han skal bestemme. Men det ser ut som at det var flere ting hun ikke fikk lov til av hunden sin.

HÆ?! Hvordan behandler man slike hunder? Hadde min hund "bestemt hva jeg ikke skal gjøre" så ville jeg ha satt hunden min vekk et sted (bundet den til et tre om jeg så måtte), og hilst på ALLE hunder i verden, før den hadde fått oppmerksomhet fra meg igjen. Sikkert ikke korrekt måte å takle noe slikt på, men slikt hadde jeg aldri funnet meg i fra min hund! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har erfaring med halalkjøtt i Norge? Skal ha noen kollegaer på besøk om et par uker, hvor hun ene er muslim og kun spiser halalkjøtt. Usikker på om de har det i vanlige dagligvarebutikker? Vi har noen asiatiske forretninger som sikkert selger, men er det vanlig at de selger norskslaktede dyr, eller importert? Jeg vil ikke støtte slakt uten bedøvelse. 

Hva gjør man ellers når man får besøk som av religiøse grunner ikke spiser det man serverer? Har tenkt å ha en kyllingform, så er ikke det greieste å bare kutte ut kyllingen i heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, laikamor said:

Hva gjør man ellers når man får besøk som av religiøse grunner ikke spiser det man serverer? Har tenkt å ha en kyllingform, så er ikke det greieste å bare kutte ut kyllingen i heller. 

Jeg er ekstremt sær i matveien av medisinske årsaker, og når jeg skal i selskap tar jeg med egen mat. Jeg forventer da virkelig ikke at verten skal ta hensyn til alle mulige slags religiøse, medisinske og etiske særegenheter.

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Jeg er ekstremt sær i matveien av medisinske årsaker, og når jeg skal i selskap tar jeg med egen mat. Jeg forventer da virkelig ikke at verten skal ta hensyn til alle mulige slags religiøse, medisinske og etiske særegenheter.

Ikke sikkert hun forventer tilpasset mat. Kan hende hun ville spist det uansett av ren høflighet, men så lenge jeg vet om det så tenkte jeg det var greit å tilpasse litt. 

Enig i at man ikke alltid skal måtte tilpasse altså, spesielt slike ting som faktisk er et aktivt valg. 

Vurderer å se på veganske alternativer, er vel kommet mye erstatningsprodukter der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, simira skrev:

Har ikke de fleste butikker halal-alternativer nå? Jeg ville nok gjort det enkelt og valgt noe helt annet som både hun og andre kunne spise. Men en litt stor matvarebutikk med godt utvalg bør ha halal.

Jeg får kikke litt ekstra når jeg handler. Har ikke noen større dagligvarebutikker her, men mulig de har halal likevel ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe som er så ille som å vente på røntgenresultater fra NKK? ?

Deleie-hunden hadde sin time i dag, og kjenner at jeg nærmest er mer spent på den enn egne. Når klinikken ikke har sendt over bildene enda så gjør det alt enda værre, hei kontrollbehov!

Ryggen var heldigvis fri per nå, det var vell det viktigste etter å ha oppdaget spondylose på moren hennes. Så får vi bare krysse fingre og tær for at det holder seg slik, at veterinær har rett i fine hofter og at avleseren hos NKK står opp på riktig side av senga?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...