Gå til innhold
Hundesonen.no

Papillomavirus på valp


Tørrved
 Share

Recommended Posts

Hei! Vi har et valpekull som snart er klare for avlevering til nye hjem. En av valpene ser ut til å ha fått et liten vorte på nesen (over snuten), mest sannsynlig papilloma-virus, som valpenes mor også hadde ved ca 3 nåneders alder. Dette forsvant raskt av seg selv på mor.

Mitt spørsmål: burde dette føre til reduksjon i pris på valpen?

Hva tenker dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/2/2021 at 7:13 PM, Tørrved skrev:

Hei! Vi har et valpekull som snart er klare for avlevering til nye hjem. En av valpene ser ut til å ha fått et liten vorte på nesen (over snuten), mest sannsynlig papilloma-virus, som valpenes mor også hadde ved ca 3 nåneders alder. Dette forsvant raskt av seg selv på mor.

Mitt spørsmål: burde dette føre til reduksjon i pris på valpen?

Hva tenker dere? 

Interessant spørsmål.  Hvis jeg skulle kjøpt hvalpen, hadde jeg vært litt i tenkeboksen av flere årsaker. Viruset er jo smittsomt ( mellom hunder) ,selv om det er hovedsaklig individer med lavt immunforsvar som er mottagelige for smitte. En annen ting jeg ville tenkt på, er hva dette utbruddet egentlig sier om hvalpens immunforsvar, særlig hvis det er bare den ene hvalpen som har fått utbrudd. Hva betyr det på lengre sikt? Snakker vi bare om et midlertidig svakere immunforsvar som tar seg opp med alderen eller vil det vedvare? 
 

Hadde jeg vært kjøper, hadde jeg nok ønsket en av de andre hvalpene i kullet om jeg hadde bestemt meg for å kjøpe fra kullet, uansett. 
 

Kanskje ikke så mye til hjelp akkurat men du ba jo også om tanker rundt saken :) 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...