Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund tisser/bæsjer ikke i Oslo


HundemammaDSG
 Share

Recommended Posts

Hei, jeg har en DSG på 1 år. Hun er oppvokst landlig og nå må jeg og hun flytte til Oslo. Jeg har kjøpt leilighet og har prøvd å vende valpen til en rolig overgang fra bygd til by. Jeg har tatt henne med til leiligheten et par timer over en god periode, sist jeg gjorde det var hun med meg i ca 10 timer. Problemet er at hun verken bæsjer eller tisser i byen pga mye lukt. Hun blir helt rasende og får raptus i leiligheten når hun er tissatrengt/bæsjatrengt. Hva gjør jeg gor å få henne til å gå på do i byen? Har mange parker nær leiligheten og har gått i de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første tenker jeg nok at det vil gå seg til når dere flytter og hun slår seg til ro i leiligheten. En hund kan ikke holde seg for alltid.

Jeg tenker også at jeg ikke ville gått så mye, men heller vært mer i ro. Gå så kort som mulig, men til et skjermet sted i nærheten av leiligheten der du kan sette deg ned å slappe av. Gi henne et godbitsøk på bakken, så hun får kjente lukter å forholde seg til der. Eventuelt gå en fast, kort runde noen ganger om dagen (maks 10 minutter/1 kvartal e.l.), da vil luktene der etterhvert blir godt kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...