Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp skriker/piper i bil


Elisabeth00
 Share

Recommended Posts

Hadde første biltur med valpen (10 uker) i bur nå, og den skrek/peip i en halvtime i strekk. Roet seg rett før vi stoppet, men startet litt igjen når vi løftet henne ut. Hun var i og for seg rolig da vi åpnet bagasjerommet, lå på siden, men pep. 

Bør vi bare kjøre og "late som ingenting" og håpe pipingen roer seg raskere og raskere eller bør vi gå frem på en annen måte?

Har hatt valper som har pepet i bil tidligere, men da har de roet seg etter 10-15 minutter. Hun er mer vokal enn tidligere valper, så kjenner jeg blir litt usikker på hva som er rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basenjien var veldig dramatisk under bilkjøringstreningen. Hun var også dramatisk på flyturen hjem, når hun fikk en vanndråpe på hodet, ikke fikk være på kjøkkenet under matlaging, osv. Hun var ikke bilsyk, bare misfornøyd og sta.

Vi trente mye småkjøring uten hell, men så ble det til at vi måtte kjøre 1 time for å komme dit vi skulle. 30 minutter med bråk, så roet hun seg. Vi måtte rett og slett begynne med langturer i en periode, og da tok det en ukes tid før hun ble ganske komfortabel. Det gikk fra 30 minutter med hyl og skrik til et par minutter med piping.

Når jeg skriver dette så kjenner jeg at jeg gruer meg litt til neste gang det blir valp. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...