Gå til innhold
Hundesonen.no

"Gå pent"-sele til staff


BlueRaptor
 Share

Recommended Posts

Heisann godtfolk, dette er mitt første innlegg på forumet! ?

Jeg har en hannstaff på snart tre år som jeg er på utkikk etter ny sele til. Jeg har en Non-stop Ramble Harness som jeg er godt fornøyd med når vi skal gå i lysløyper og skogen der hvor han får lov til å trekke, siden jeg enten bruker langline eller trekkbelte og elastisk bånd.

Når vi derimot skal gå tur i nærområdet, hvor det gjerne er mye barn, syklister, rulleskiløpere og andre hunder, ønsker jeg å ha mer kontroll på ham, da han som mange staffer ikke er spesielt begeistret for andre hannhunder. Halsbånd opplever jeg at fungerer dårlig, fordi han lett blir veldig ivrig i det og nærmest kveler seg selv. Det er kun når vi trener med belønning at han går på plass i halsbånd. Vi har prøvd ut en Halti treningssele som skal bidra til at han ikke drar. Den har et godt festepunkt foran, slik at han blir dratt til siden dersom han forsøker trekke. Dette fungerer i og for seg greit, men stroppene på siden kommer altfor langt ned slik at det både hindrer mobiliteten og sliter veldig på pelsen hans øverst på forbeina.

Føler vi har prøvd utallige seler i forskjellige butikkjeder, men staffens kombinasjon av å være kraftig rundt nakke og bryst samtidig som den er kort og stutt gjør at proporsjonene på selene ofte blir helt feil. Så, har noen tips til en sele som passer en staff der det er et godt festepunkt foran som holder seg stabilt også når hunden forsøker å trekke? Har tittet litt på den fra Carhartt (som boxeren i Fra Bølle til Bestevenn bruker), men vet ikke om noen butikker som fører den slik at den kan testes.

På forhånd takk! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Webmaster harness pluss halsbånd funker fint med ridgebacken. Ellers bruker vi Rogz H-sele, som har ring i brystet, og bare kobler det også på halsbåndet. Ringen er ikke ment til det, men funker utmerket. Harquihana og Buddy har vel lignende seler. Copenhagen har også en ganske bra tror jeg: https://www.petz.no/produkt/comfort-walk-air-sele/

Carhartt finner du her, men den er dyr og jeg tror ikke utformingen er god for en staff. Min dsg ville glatt vridd seg ut av den hvis han hadde prøvd. https://arbeidsfolk.no/produkt/hundesele-til-tur-carhartt/

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...