Gå til innhold
Hundesonen.no

Løs hund kom mot oss. Reagerte jeg riktig


Ejlis
 Share

Recommended Posts

Vi var ute å gikk tur med våres to hunder. En voksen bichon havanese og en schæfer valp på 14 uker. Plutselig kom det en løs hund stormende ut av hagen og gal bjeffet mot oss. Jeg holdt i valpen sitt bånd og roste henne og ga hun godbit fordi hun ikke bjeffet eller gjorde noe utav seg. Vi sto der i cirka 20 sekunder, og til slutt prøvde jeg å rope på eiere om de kunne komme å ta hunden i bånd. Ingen eier kom. Vi prøvde å gå videre en annen vei, men hunden følgte etter oss og bjeffet masse. Vi turte ikke å slippe de, da vi hadde ingen anelse om den andre hunden kunne være redd og bite etter våres hunder. Det endte opp med at min samboer holdt båndet til begge hundene og roste dem. Mens jeg gikk bort til den fremmede hunden, når jeg gikk bort snudde den og sprang tilbake til hagen. Jeg er veldig redd om min valp nå har fått et dårlig møte med andre hunder.. eller at jeg har signalisert at andre hunder er farlige.. vi har jobbet så mye med gode passeringer å redd jeg har ødelagt alt nå. Så irriterende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hunden bare stod på avstand og bjeffet så tenker jeg liten skade skjedd. Det har hundene bare god trening av, så lenge de fikk godbit for det og ikke reagerte negativt på det.

Hvis hunden ikke virket aggressiv ville jeg antageligvis kastet en neve godbiter på den og bare gått videre. Siden dere var to ville jeg kanskje gjort det samme også, at en tok begge hundene og den andre stoppet hunden i å følge etter.

Gikk dere tilfeldigvis på Lofthus i Oslo og ble løpt etter av en dvergpinscher? :P Høres ut som akkurat det samme som vi var ute for tidligere i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, simira skrev:

Hvis hunden bare stod på avstand og bjeffet så tenker jeg liten skade skjedd. Det har hundene bare god trening av, så lenge de fikk godbit for det og ikke reagerte negativt på det.

Hvis hunden ikke virket aggressiv ville jeg antageligvis kastet en neve godbiter på den og bare gått videre. Siden dere var to ville jeg kanskje gjort det samme også, at en tok begge hundene og den andre stoppet hunden i å følge etter.

Gikk dere tilfeldigvis på Lofthus i Oslo og ble løpt etter av en dvergpinscher? :P Høres ut som akkurat det samme som vi var ute for tidligere i sommer.

Hehe, phju godt å høre! Dette hendte i  sandnes, men var en liten yorkshire terrier som var ute på vift? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...