Gå til innhold
Hundesonen.no

Finnes det noe smøre på gommene til valp tannfelling?


Lillymy
 Share

Recommended Posts

On 9/8/2021 at 7:12 PM, Lillymy said:

Lille pondusen på 19 uker mister tenner og er tydelig at han ikke har det noe koselig - han er varm i munnen og munnen lukter - Finnes det noe på markedet man kan smøre på gommene så det er mindre sårt?

Det kan hjelpe å væte noen kluter eller tauleker med vann og legge i fryseren en stund, det er godt å tygge på :)

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutes ago, Thea said:

Det kan hjelpe å væte noen kluter eller tauleker med vann og legge i fryseren en stund, det er godt å tygge på :)

Tusen takk for svaret  - ja, jeg har prøvd det for det er jo et supert tips - både favorittlekene og oppklipt fleece pledd han vil ikke ha ;(  har tildels hell med licki mat som jeg har fryst vann med litt leverpostei i - det får han de dagene jeg er på kontoret  og han er hjemme i leke bingen sin i tre timer alene til jeg kommer hjem i lunsjen lufter - prøvde meg på broccoli igår fra fryseren for han liker det i kokt form - men ikke nedfryst ;( går tenner i rekordfart og nå har han grisehaler og kaninører - og diverse ben liggende rundt i huset ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillymy skrev:

Tusen takk for svaret  - ja, jeg har prøvd det for det er jo et supert tips - både favorittlekene og oppklipt fleece pledd han vil ikke ha ;(  

Jeg har også brukt fuktet/frosset kjøkkenhånduk til valp med tannkløe. Vet ikke om det har betydning, men innbiller meg at ren bomull vil funke bedre enn oppklipt fleece som du nevner, det er jo syntetisk og slipper sikkert endel fiber som kanskje ikke er behagelig å få i munnen.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 9/10/2021 at 9:36 PM, Nemi1 said:

Jeg har også brukt fuktet/frosset kjøkkenhånduk til valp med tannkløe. Vet ikke om det har betydning, men innbiller meg at ren bomull vil funke bedre enn oppklipt fleece som du nevner, det er jo syntetisk og slipper sikkert endel fiber som kanskje ikke er behagelig å få i munnen.

Hei,

prøvde dette og .. men ikke interesse :( han har en zillion ben rundtomkring i huset nå - og valpebitingen ser generelt ut til å ha avtatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...