Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyreassistert terapi


Frk.J
 Share

Recommended Posts

Hei!

Noen her inne som har etterutdannet seg innen dyreassistert terapi, evt kjenner noen som har det?

Har sett på utdanningen til NMBU og dyrebar omsorg(den de samarbeider på) og det er veldig relevant for hvilken retning jeg vil bevege meg karrieremessig, men vil gjerne høre folks erfaringer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg skal gå det nå i høst og gleder meg masse =) De fleste jeg kjenner som har det fra før har tatt det fordi de synes det høres spennende ut, ikke for å bruke det yrkesaktivt. Men jeg kjenner også noen spesialpedagoger som har det og bruker hund i skolen og noen som har det og har synes det var nyttig når de har besøkshund. 

I Stavanger er det i alle fall en bedrift som driver bare med dette, Dyrebar omsorg. Går sikkert ann å slå av en prat med dem om det er noe du lurer på. 

Lykke til=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått introduserings kurset, og det er kjempe kjekt å ha! Uavhengig av om man skal gå videre eller ikke, synes jeg det var veldig nyttig og lærerikt. Mitt tips er å ta eksamen uansett, fordi hvis man ikke tar eksamen kan man dessverre ikke ta videre kurs. Jeg tok ikke eksamen og angrer meg ihjel... Men kurset anbefales uansett! Super dyktige og hyggelige "lærere" og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9/6/2021 at 11:55 AM, Berit_Narook skrev:

Hei

Jeg skal gå det nå i høst og gleder meg masse ? De fleste jeg kjenner som har det fra før har tatt det fordi de synes det høres spennende ut, ikke for å bruke det yrkesaktivt. Men jeg kjenner også noen spesialpedagoger som har det og bruker hund i skolen og noen som har det og har synes det var nyttig når de har besøkshund. 

I Stavanger er det i alle fall en bedrift som driver bare med dette, Dyrebar omsorg. Går sikkert ann å slå av en prat med dem om det er noe du lurer på. 

Lykke til=)

Er dyrebar omsorg i samarbeid med NMBU på Ås jeg har sett på:) Er selv ferdig vernepleier i 2022 og ønsker å drive med dyreassistert terapi med både hund og hest i fremtiden, så det ser jo veldig relevant og spennende ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9/6/2021 at 12:43 PM, Lansti skrev:

Jeg har gått introduserings kurset, og det er kjempe kjekt å ha! Uavhengig av om man skal gå videre eller ikke, synes jeg det var veldig nyttig og lærerikt. Mitt tips er å ta eksamen uansett, fordi hvis man ikke tar eksamen kan man dessverre ikke ta videre kurs. Jeg tok ikke eksamen og angrer meg ihjel... Men kurset anbefales uansett! Super dyktige og hyggelige "lærere" og.

Men kan man ta eksamen etter introkurs? Så bra at din erfaring er så bra! Og så bra at de som arrangerer er flinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...