Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden min har forkalkninger i halsen og forstørrer lever


Gomi
 Share

Recommended Posts

Hunden min gomi er 8 år gammel og har fått forkalkning i nakken . Og han har litt forstørret lever .Vi var hos dyrlegen og han ble satt på smertestillende og skulle gå på det  i 21 dager . Etter 11 dager så begynte han og få problemer med og reise seg opp med bakparten og har fortsatt smerter . Smertestillende hjelper ikke . Dyrlegen ble overrasket over at smertestillende ikke virker .Vi dro da tilbake til dyrlegen og begynte med kortison tab . Han vil ikke lenger gå tur . Bare fortet seg og gjøre fra seg . Han har bestandig elsket og være ute på tur . Men ikke nå lenger . Han er ikke glad lenger i det hele tatt . Han har bestandig vært en hund som har snakka veldig g vært veldig glad når enkelte kommer hjem . Nå kommer han såvidt bort for og si hei. Han gjemmer seg bak stoler og  sånt . Ligger ikke sammen  med oss lenger. Her om dagen så lekte han litt ute . Og når vi da kom hjem igjen , så klarte han ikke stå på Høyre bakben heller . Han drikker unormalt mye og peser veldig innimellom og ser på meg med øyer som sier at jeg har det vondt mamma . Han ligger nesten bare stille inne .Jeg vurderer og avlive gullet mitt . For han er overhode ikke seg selv lenger . Han vikrer også deprimert. Har ikke lyst til utsette han for en masse prøving frem og tilbake . Men jeg er så usikker på om jeg har prøvd nok. Jeg vil ikke at han skal behøve leve med smerter for at jeg skal prøve ut altmulig. Jeg spurte dyrlegen hva ho hadde gjort om det var hennes hund . Og ho sa at så lenge han ikke er glad lenger og ikke klarer og gjøre det ham liker og er glad i så hadde ho avlivet ham . Er det noen som har noen gode råd ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er trist og vanskelig når hundene blir gamle og syke. Men har dyrlegen gjort noen undersøkelser utover å sette hunden på smertestillende? Jeg vet ikke hvordan cartophen innvirker på leveren, men har dere vurdert/prøvd det?

Jeg ville tatt røntgen og snakket med en hundefysio/kiropraktor og høre om det er noe de kan gjøre med nakken. Og så tatt avgjørelsen på om behandlingen er tilstrekkelig/verdt det.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Busann skrev:

I tillegg til Cartophen har det kommet noe nytt til hund nå nylig. Husker ikke navnet nå, men veterinæren vet det sikkert.

Ville også anbefalt hundefysioterapaut/Kiropraktor. 

Librela? Vet gamlefar hjemme fikk det som forslag istedenfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, Nathalie_ said:

Librela? Vet gamlefar hjemme fikk det som forslag istedenfor :)

Tror det var det det het. Ble bare nevnt i forbifarten når jeg var hos veterinæren sist, siden hunden det kunne vært aktuelt for døde før det ble godkjent. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...