Gå til innhold
Hundesonen.no

Ro trening, sperre av område


Ejlis
 Share

Recommended Posts

Hei, vi har en sjønn valp på litt over 12 uker nå. Problemet er at hun sliter veldig med å finne ro. Hun blir helt raptor å biter på alt når hun har vært våken en stund. Hun følger etter meg overalt og slår seg ikke til ro. Jeg har prøvd å sitte med henne og stryke hun, men ender bare opp med at jeg blir en tyggeleke? det vi har begynt med nå er å sette opp en grind til tv-stuen. Det er sprinkler slik hun ser oss hele tiden. Når hun har fått mat, aktivitet lek og kos og jeg merker hun begynner å bli overtrøtt, tar jeg henne inn dit og setter meg i sofaen. Problemet er jo hun blir helt vill de første 10 min. Hyler og skriker, og etterpå slår hun seg til ro. Og kan sove 2 timer. Jeg roser når hun er stille og rolig. Er dette riktig måte å gjøre det på? Mtp det å stenge hun inne i et annet rom? Tar gjerne i mot råd om andre måter å trene ro trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Punkt én er at valpen får passe aktivitet. Ikke alt for mye farting og herjing rundt om kring, men det er jo en liten unge, og de har mye energi - når de er våkne.

Om det bare tar 10 minutter å roe henne synes jeg ikke det er så ille. Sørg for at hun ikke kommer til å bite på deg og har andre ting å bite på. Når det er sagt synes jeg ikke du skal stenge henne inne i et annet rom, en valp trenger mye nærhet og kontakt, og det kan være med på å utløse separasjonsangst senere. Så om hun roer seg bedre i nærheten ville jeg heller gått for det, og sitte der sammen med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...