Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund fra Danmark?


Bolo
 Share

Recommended Posts

Jeg har, men det er 7 år siden. Den gang måtte jeg vente på rabiesvaksinering, så fikk ikke valpen hjem før hun var 3,5 mnd gammel. Men fornøyd med prosessen egentlig. Oppdretter bor i Hirtshals, så greit for min del å ta ferje Kristiansand - Danmark, kjøre 20 minutter, hente valpen og tilbake igjen. 

Godt mulig reglene er endret siden den gang da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Jeg har, men det er 7 år siden. Den gang måtte jeg vente på rabiesvaksinering, så fikk ikke valpen hjem før hun var 3,5 mnd gammel. Men fornøyd med prosessen egentlig. Oppdretter bor i Hirtshals, så greit for min del å ta ferje Kristiansand - Danmark, kjøre 20 minutter, hente valpen og tilbake igjen. 

Godt mulig reglene er endret siden den gang da.

Å så gøy! Jeg bor i Kristiansand så tenker at jeg tar båten over jeg også. Rabiesvaksinen kan de vel ta tidligere nå? Vet du noe om det?  Det er vel pass, rabiesvaksine og ormekur den må ha. Det åpner jo opp flere muligheter med å kjøpe i Danmark. Og det er jo nesten like raskt å ta Superspeed som å kjøre landet rund her i Norge. Virker som det ikke er så hysterisk marked i Danmark som i Norge nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, Bolo said:

Å så gøy! Jeg bor i Kristiansand så tenker at jeg tar båten over jeg også. Rabiesvaksinen kan de vel ta tidligere nå? Vet du noe om det?  Det er vel pass, rabiesvaksine og ormekur den må ha. Det åpner jo opp flere muligheter med å kjøpe i Danmark. Og det er jo nesten like raskt å ta Superspeed som å kjøre landet rund her i Norge. Virker som det ikke er så hysterisk marked i Danmark som i Norge nå. 

De kan ikke vaksineres før 12 ukers alder, og må deretter vente i 21 dager.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Bolo skrev:

Å så gøy! Jeg bor i Kristiansand så tenker at jeg tar båten over jeg også. Rabiesvaksinen kan de vel ta tidligere nå? Vet du noe om det?  Det er vel pass, rabiesvaksine og ormekur den må ha. Det åpner jo opp flere muligheter med å kjøpe i Danmark. Og det er jo nesten like raskt å ta Superspeed som å kjøre landet rund her i Norge. Virker som det ikke er så hysterisk marked i Danmark som i Norge nå. 

Ja, samme her. Lettere å ta ferja til Danmark enn å kjøre til mange steder i Norge.

Da jeg kjøpte var det også et annet marked i Danmark, med kortere ventelister og lavere priser.

Prisene har jo tatt helt avgårde i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Ja, samme her. Lettere å ta ferja til Danmark enn å kjøre til mange steder i Norge.

Da jeg kjøpte var det også et annet marked i Danmark, med kortere ventelister og lavere priser.

Prisene har jo tatt helt avgårde i Norge.

Ja det er jo veldig spesielt at blandingshunder er ofte dyrere enn raser registrert i NKK.  Bare de er små og søte så kan man kjøre prisen opp. Burde snart kommet noen reguleringer, for dette går jo bare ut over de stakkars hundene.

Folk ser sitt snitt til å avle frem hva som helst for å tjene penger. Søsteren min kjøpte en liten blandingshund som måtte avlives når den bare var syv måneder.

Han hadde HD og verste grad av patellalukasjon. Han hadde så sterke smerte og gikk bare og haltet på slutten, stakkars liten.

Det er hund registrert i NKK eller DKK jeg vil ha etter den opplevelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...