Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp bjeffer på andre hunder


Tilly
 Share

Recommended Posts

Har en 15 uker gammel hannhund som har begynt å bjeffe når han ser andre hunder på tur... Er ganske sikker på at han bare vil hilse ettersom han går ned i lekestilling og hopper rundt som en gærning, men må innrømme at det er litt flaut. Prøver å få oppmerksomheten hans med godbit og prøver på kontakttrening, men han er ganske innstilt på å gå bort til den andre hunden. Han har kanskje hilst på for mange hunder i bånd og nå forventer at det skal være morsomme sammenkomster hver gang... Er veldig(!) mange hunder i området vi bor, og mange kommer bort med hunden sin uten å spørre (spesielt når min bjeffer for oppmerksomhet). Vi går på valpekurs og han har aldri bjeffet på de andre valpene på kurset selv om han ikke har hilst på de enda. 

Det jeg lurer på er egentlig om dette er "normalt," eller er dette noe jeg burde få profesjonell hjelp med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt, men det krever en jobb å bli kvitt det. Du finner en del tråder på forumet om lignende problemer.

For det første må du kutte helt ut hilsing i bånd overhodet. Jobb masse med kontakt, og gjør det du trenger for å få kontakt med hunden i passeringer. Hold avstand, gå i bue rundt, snu, gå en annen vei, eller få hunden til å sitte (så den ser mot den andre hundern OG deg) mens du fôrer den med godbiter.

Søk litt på passering og les gjennom forumet for trening så finner du garantert flere tråder om lignende problem. Løsningen er mye den samme enten hunden er aggressiv, redd eller bare vil leke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...