Gå til innhold
Hundesonen.no

Erfaringer med fôr til Amerikansk cocker


Amris-mamma
 Share

Recommended Posts

Hei,

min Amerikanske cocker er 14 måneder. Frem til april hadde hun ingen «plager». Hun gikk på Vigor and Sage først, så Royal canin medium puppy. Brått fikk hun kløe og slikket seg på potene. Vi har gått på elimineringsdiett uten nevneverdig effekt. Hun har heller ingen utslag på annen allergi. Hun klør ikke voldsomt nå, og jeg mistenker at reaksjonen hun fikk var et resultat av en lengre periode med vått vær. 
 

Det jeg ønsker innspill på er erfaringer med fôr som fungerer godt på hud, pels og velvære. Noen her inne som har noen erfaringer å dele?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket fôr har dere brukt i elimineringsdietten? Det er jo masse ulikt å prøve. Har dere prøvd råfôring?

Jeg har inntrykk av at hva som fungerer på allergikere er veldig varierende, men allergifôr/dermtologifôr skal jo være greit å prøve ut. Har nettopp bestilt insektsfôr (!) og Hills z/d selv for å teste ut på min ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikanske cockeren her har heldigvis ikke noe utpreget allergi og har opp gjennom sine 12 år spist mye forskjellig. Samtidig som han har slitt litt med rennende øyne osv så mistenker det er noe. Akkurat nå spiser han eukanuba, men har ellers spist proplan, royal canin ++ avhengig av hva de andre hundene i hus har spist (lettvint å bare kjøpe samme merke). Den andre hunden min spiser kornfritt purenatural enten lam, svin eller fisk, veldig fornøyd med det. Ser at amerikaneren kanskje har hatt litt mindre rennende øyne når han får mat med mindre korn, men ikke merket noen stor effekt. Han klør på labbene når de blir langhåret og samler opp fukt, bøss og klatter med gjørme, og kan få antydninger til våteksem der og på brystet ved mye fuktig vær eller andre årsaker til fukt. 

Ellers ville jeg passet på å holde pelsen mellom potene helt kort, det samler seg mye fukt og møkk inni der, som lett skaper irritasjon, våteksem og annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
På 8/12/2021 at 5:00 PM, simira skrev:

Hvilket fôr har dere brukt i elimineringsdietten? Det er jo masse ulikt å prøve. Har dere prøvd råfôring?

Jeg har inntrykk av at hva som fungerer på allergikere er veldig varierende, men allergifôr/dermtologifôr skal jo være greit å prøve ut. Har nettopp bestilt insektsfôr (!) og Hills z/d selv for å teste ut på min ene.

Vurderer nå å kjøpe insektsfôr til amris pga kløe. Er erfaringen din god med dette? Hvilket merke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...