Gå til innhold
Hundesonen.no

Tur og halting


Linnea
 Share

Recommended Posts

Nå spør jeg om noe veldig dumt. Ene hunden min halter og vi venter på time til rehabilitering etter sommerferien. Og jeg har fått beskjed om at hunden som halter kun skal gå maks tur 30 min per.dag frem til rehabiliteringen. Jeg har også en hund til. Når jeg da går lang tur med den andre hunden vil selvfølgelig den hunden som halter også være med. Skjønner da den hunden som halter at det gjør vondt å gå lengre turer? 
 

Jeg tror ikke at den hunden skjønner det altså. Men jeg måtte bare spørre her selv om jeg ikke tror at den hunden som halter skjønner hvorfor den halter. Hunden vil så gjerne være med på tur og jeg får helt vondt av den siden den må være hjemme.

Nå menneskegjør jeg den hunden veldig. Og jeg tror ikke hunder vet sitt eget beste. Hunden som halter blir så innmari glad når vi skal på tur med den andre hunden men så må den bli hjemme stakkars. Og det ser ut som at hunden da blir lei seg stakkars.
 

Siden hunden er ett byttedyr så tror jeg den skjuler sykdom mest mulig. Men jeg vet da ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skjønner nok ikke det nei, sånn er det bare. Får du noe smertestillende mens dere venter på behandling? Den bør vel ikke gå lengre for det, men det gjør ihvertfall mindre vondt. Kan du bruke litt ekstra tid på mental aktivisering på den som er halt kanskje, så den får litt mer oppmerksomhet og aktivitet som ikke belaster beina?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...