Gå til innhold
Hundesonen.no

Kongepuddelen Albus


Tinkel
 Share

Recommended Posts

Heihei!

Jeg har lusket her inne en stund mens jeg har ventet på det nye familiemedlemmet vårt, og nå er han endelig her! Han er en svart storpuddel etter grå mor og sort far, så jeg er spent på hvilen farge han får (hvis noen har peiling, eller en god link som forklarer arveligheten, så del gjerne, jeg har ikke klart å finne.)

Han er såklart helt bedårende :) Vi har hatt tre hele dager hjemme nå, og han blir mer og mer trygg og vant til oss og våre lyder og romsteringer. Han storkoser seg i hagen og har litt raptuser innimellom, men er allikevel rolig inne, så foreløpig er han grei å ha med å gjøre. Såklart biting og gnaging, men er stort sett fornøyd med det han blir tilbudt å gnage på. Jeg tror vi skal bli gode venner ?

 

PXL_20210731_163202039.MP.jpg

PXL_20210731_164946547.jpg

PXL_20210801_192140892.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
13 hours ago, Lillekrapyl said:

Så fin han er!

 

Hvordan går det?

Takk! Det går veldig bra, han er en skikkelig fin fyr. Jeg tror vi har hatt ganske flaks, han sover hele natta, finner fint roen inne og biter overraskende lite. Spent å se om det fortsetter sånn, tannfellingen har begynt, så det kan sikkert endre seg ? Ferdig med første valpekurs, og øver daglig på det vi har lært, tenker å melde oss på kurs nr 2 over nyttår. Lurer innimellom på om han er halvt geit, for han har noen sånne ''stillestående'' geitesprang når han blir ivrig, mulig det er en puddelgreie??  Jeg har ikke blitt noen mesterfrisør enda, men synes det stort sett går bedre for hver gang jeg klipper han. Konsentrerer meg mest om fjes og labber, han er ganske kilen mellom tærne stakkar, så tar litt tid. Alt i alt en gøyal og  trivelig valp, som begynner å bli stor gutt, runda 12 kg denne uka. Flink til å gå på do ute, eneste 'uhellene' vi har er når han blir skikkelig glad, da lekker han litt stakkar, men satser på at han vokser det av seg.

PXL_20211014_080205012.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...