Gå til innhold
Hundesonen.no

Søke opp person for å finne hund


Haffey
 Share

Recommended Posts

8 hours ago, maysofie said:

Om det er en registrert border collie man skal sjekke opp, kan det søkes på navn, postnummer osv. i raseklubben register. 

Har de lov til det? Da må isåfall hver enkelt gi samtykke til at informasjonen deres kan være offentlig?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, simira skrev:

Nei, det er ikke noe slikt register i Norge. Om man finner en løshund kan man scanne chipen for å se om den er registrert med eier i Dyreidentitet, men privatpersoner har ikke mulighet for å søke i registeret.

Alle kan vell søke opp i dyreidentitet? Jeg kan hvertfall søke opp mine hunder, og mine venners hunder så lenge man har idnummeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, SaraSL said:

Alle kan vell søke opp i dyreidentitet? Jeg kan hvertfall søke opp mine hunder, og mine venners hunder så lenge man har idnummeret.

Du kan ikke søke på "Hans Olsen" for å se om han har hund, eller hvilke.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, simira skrev:

Har de lov til det? Da må isåfall hver enkelt gi samtykke til at informasjonen deres kan være offentlig?

Du, det veit jeg ikke, det har jeg også reagert på. Programmet er hundgammelt fra tiden før personvern, all informasjon innhentes fra NKK. Men det er iallefall slik systemet virker per i dag, og det passer meg i grunnen godt :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...