Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp - hunden har forkalkninger. Trenger dekken/sele med håndtak?


Recommended Posts

Hei, har en 12 år gammel schaefer som det mest sannsynlig dessverre begynner å nærme seg slutten for. Hun har mye forkalkninger i rygg fra ribbeina og bakover, og har nå begynt å ikke kjenne bakbeina godt nok til å ha full mobilitet i sakte bevegelser. På tur har hun begynt å slepe på venstre forben og lene seg litt til venstre for å kompensere. Ingen tydelige tegn på smerter men vet man ikke skal stole på hundens signaler her.

- Ser etter en sele/dekken jeg kan bruke med håndtak på korsryggen, slik at jeg kan hjelpe hun der hun sliter mest (opp trapper, rette seg når bena går i kryss etc.)
- Tips til kosttilskudd jeg kan gi hun?

Tar gjerne imot all annen tips og info dere har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruffwear Webmaster er både solid og god, og har håndtak på ryggen.

Jeg regner med du er i kontakt med veterinær, og at hun får spesialfôr med de tilskuddene hun trenger for både ledd og ellers. Hvis hun ikke får smertestillende enda så kan du jo prøve det også.

Men hyggelig å høre om en schæfer som har blitt så gammel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan absolutt anbefale svømming hvis dere har tilgang til hundebasseng, for å bevare muskelmasse. Svømming er også avlastende for leddene, og bygger jevn muskulatur. Ellers kan regelmessig massasje og laserterapi være fint for å få løst opp i vonde muskler og stive ledd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/28/2021 at 9:50 AM, Iversen skrev:

Tar gjerne imot all annen tips og info dere har.

Hei!

Stedet jeg har funnet mest info knyttet til artrosehunder er https://www.facebook.com/CAMarthritis/ og nettstedet deres - masse webinarer med ulike veterinærspesialister. I tillegg har grunnleggeren av CAM  opprettet en fb-gruppe for eiere av hunder med artrose, som modereres av veterinærer og er en veldig fin gruppe hvor du kan finne erfaringer med ulike medisiner og behandlinger, samt få hjelp til å finne frem til relevant info: https://www.facebook.com/groups/2161091580843717 

Håper du finner gode løsninger for hunden din ❤️

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...