Gå til innhold
Hundesonen.no

Misfarget pels


Haffey
 Share

Recommended Posts

Hei, jeg har en hund som er rødbrun i pelsen. Den har hvite poter og stor hvit flekk i ansiktet (veldig søt og uskyldig)

vil den hvite pelsen bli rødbrun når hunden mister valpepelsen, eller kan den bli sånn ?

Noen med erfaring ?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit pels kan få rødskjær i seg hvis den blir fuktig/våt. Det er derfor man oftere ser på hvite hundene at de er rødlige rundt munnen og øynene (enn hunder med andre farger)

Jeg tørket min hvite hund godt etter å ha blitt våt på tur. Ikke bare med håndkle, men også med tørkepapir for å få med mest mulig fuktighet. Spessielt på hodet og poter.
Dette var noe jeg ble tipset av av oppdretter, og det virket veldig bra. Noen tror det er allergi, men det trenger det ikke være. 
Misfarget pels blir trolig ikke hvit igjen, men når pelsen felles så kan den erstattes av ny hvit pels, dersom man er nøye med å tørke hunden godt.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Rufs Takk for svar, skjønner hva fu mener og det er veldig greit å vite☺️

men tror ikke jeg formulerte spørsmålet mitt godt nok.

har en golden retriver som er hvit på poten og i ansiktet, og han skal egentlig være rød/brun i pelsen.

så spm er egentlig om den hvitfargen bare er der som valp pga valpepelsen eller om den alltid vil være der "genefeil"

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Haffey skrev:

@Rufs Takk for svar, skjønner hva fu mener og det er veldig greit å vite☺️

men tror ikke jeg formulerte spørsmålet mitt godt nok.

har en golden retriver som er hvit på poten og i ansiktet, og han skal egentlig være rød/brun i pelsen.

så spm er egentlig om den hvitfargen bare er der som valp pga valpepelsen eller om den alltid vil være der "genefeil"

 

 

Dersom det er som jeg ser for meg, at hunden er rødlig/gylden som hovedfarge, men har feks ordentlig hvite labber/flekker osv som er tydelig avgrenset så vil den sannsynligvis forbli sånn. Mange jaktgoldner har feks hvite flekker på bryst eller noe hvitt på labbene som valper, og når det er der som egne "tegninger" på hunden så forblir det ofte der selv om det kan bli mindre synlig når de vokser avhengig av hvordan det hvite er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...