Gå til innhold
Hundesonen.no

Sele til langhåret hund


Recommended Posts

Hei, 

lhasaen min vokser i rasefart og jeg ser at dogman h- selen vil være for trang ganske snart - Jeg skal ikke stille han ut - så derfor heller ikke poeng ha den lange utstillingsmanken på han, men skal ha en litt lang bamseklipp - vil helst ikke bruke halsbånd til annet en tag/gps - Så lurer i den forbindelse på hva slags sele som fungerer godt til en litt langhåret hund med kraftig pels ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er ikke noe ekspert på seler, men vil tro de fleste seler er greie å bruke, men liker best y-seler fremfor de som kun går over brystet, og som også er litt polstret.

Har en samojed, som er betydelig større enn din hund, men han har også en del pels så her er noen forslag til selger som vi har brukt:

• RuffWear Front Range Hundesele

• MR-sele

• Minipina (skreddersydd sele)

• Hurtta venture sele

• Non-stop y-sele

• Truelove selene (har ikke prøvd denne selv, men synes den ser bra ut)

Vet ikke om disse selene er bedre tilpasset litt større hunder, men vil tro de finnes i mindre størrelser også

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/27/2021 at 9:15 PM, Hannah said:

Er ikke noe ekspert på seler, men vil tro de fleste seler er greie å bruke, men liker best y-seler fremfor de som kun går over brystet, og som også er litt polstret.

Har en samojed, som er betydelig større enn din hund, men han har også en del pels så her er noen forslag til selger som vi har brukt:

• RuffWear Front Range Hundesele

• MR-sele

• Minipina (skreddersydd sele)

• Hurtta venture sele

• Non-stop y-sele

• Truelove selene (har ikke prøvd denne selv, men synes den ser bra ut)

Vet ikke om disse selene er bedre tilpasset litt større hunder, men vil tro de finnes i mindre størrelser også

Tusen takk ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig - oppdretteren min ga meg en lang skjennepreken engang jeg vurderte y - sele - Jeg er litt grønn så jeg forstår ikke helt hva bakgrunnen var, hun mente den var skadelig for hunden ? Men jeg fikk igrunn ikke helt med meg hvorfor ..  var noe med belastning? Noen som kan forklare meg hvorfor isåfall? ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...