Gå til innhold
Hundesonen.no

Hentes tilbake


Line Victoria
 Share

Recommended Posts

Kjapt spørsmål. 

Jeg er tidligere eier av en hund som jeg hentet tilbake da ny eier verken tok vare på helse eller hunden generelt. Hun har godtatt at jeg har hentet den å jeg har sagt at hun ikke får den tilbake, dette også greit. Men hun står som eier og setter ikke hunden over på meg. Har sendt henne link der hun kan gjøre dette, men gjør ingenting med det. Hunden må til veterinær å fikse tenner og ha medisin... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du kan dokumentere at hunden er mishandlet så har du strengt tatt ikke lov til å ta hunden. Og om hunden er mishandlet er det en sak som skal gå gjennom politi/mattilsyn. Kjipt, men sånn er det. De som har kjøpt hunden eier den, og du har ingen rettigheter, uansett hva som skulle stå i kjøpekontrakten.

Når det er sagt, hvis eieren er med på å gi tilbake hunden til deg (jeg håper du betaler tilbake kjøpesummen) så bør du få en skriftlig kontrakt på dette så snart som mulig. Det er de som sitter med alle rettighetene dersom de skulle ønske å få hunden hjem igjen.

Du bør også ta turen til veterinær og få dokumentert manglende behandling/behov, i tilfelle det blir en konflikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...