Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp søkes asap!


Snoopy123
 Share

Recommended Posts

Håper virkelig noen kan komme med tips og råd.

Naboen min har fått hund. En omplasseringshund, type border collie. Denne hunden får springe inn og ut fra 09.00 - 23.30. Den bjeffer for hver minste ting. Det går en tursti rett utenfor huset til naboen, og hver gang det passerer noen der tilter hunden. Den bjeffer i ett sett. Eierne gjør ingenting med det. Det er bjeffing tidlig som sent. Vi bor ganske tett på et lite byggefelt. Har gitt beskjed en gang, men det blir ikke tatt tak i. Eierne sitter inne å gamer, kommer ut med headsetet på og ser at bikkja er der i ny og ne.

Jeg irriterer meg grønn, og går ut å gir beskjed til bikkja om å være rolig når bjeffingen er på det verste. Eierne tar ikke hintet. Hva kan jeg gjøre/kreve? Ønsker ikke å være den sure naboen, men dette går ikke lenger.

Kan for øvrig nevne at hunden ikke får daglige turer. Dvs de går ALDRI på tur med hunden. Slipper den kun ut i den inngjerde gården i deler av hagen.

Skal ikke denne type rase ha en del trim og stimuli? 

Er det mattilsynet evt. anmeldelse neste? Nytter jo ikke å gi beskjed til de.

Alle råd tas i mot med takk. 

Hilsen oppgitt og lei nabo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre ikke så mye du kan gjøre. Du kan selvfølgelig kontakte mattilsynet og/eller politiet og spørre, men jeg tviler på at de faktisk kan gjøre noe særlig så lenge den får mat og vann, og det er stille om natta. Men klart, om du anmelder til mattilsynet og de kommer på kontroll så kanskje eierene får en heads up.

Jeg ville gitt beskjed én gang til og be om at de i det minste enten holder hunden inne eller lærer den å ikke bjeffe.

Så er det opp til deg hvor mye du orker og vil gjøre. Kan du hive et tyggebein eller en neve godbiter over gjerdet? Det kan faktisk hjelpe, også på sikt, men ikke godt å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...