Gå til innhold
Hundesonen.no

Dine beste tips til innkallingstrening?


Grønn
 Share

Recommended Posts

Valpen vår har blitt unghund(10,5) mnd og det har ikke blitt så mye trening på innkalling nå som det er båndtvang. Han har gått litt "løs" i langline i dag og innkallinga funka ikke så godt son tidligere. 

Noen som har gode tips? Gjerne veldig konkrete. Tenkte å skaffe noen supergode godbiter også,  men hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket gamle tråder? Det må være en del råd der som funker fortsatt. ;)

Alltid ha med ekstra gode godbiter på tur, masse enkle innkallinger (når han ikke er "opptatt") med super belønning, og belønn all frivillig "innsjekk"/kontakt.

Hva som er best belønning for hunden din må du nesten finne ut selv. Kremost på tube er jo en klassiker, alt som er ferskt... min tar gjerne gulrøtter. Lek er også bra både for samarbeid, vekt og ikke minst få hunden til å holde seg litt ved deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! 

Vekt? Litt usikker på hva du mener med det. 

Jeg leser flere steder dette med å bruke lek som belønning,  men har ikke helt forstått hvordan det gjøres. På kursene vi har gått har vi vare brukt godis. Har prøvd å leke litt med ham med en ball i en snor (blant annet) men han virker ikke sånn superinteressert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At lek er sunnere for hunden enn masse godbiter. ;) Men sjelden et problem, det er ganske greit å justere matmengden etter mengden godbiter.

Om han ikke er så interessert i lek så er det ikke så god belønning. Men en fille, tauknute eller noe annet man kan ha drakamp med er veldig fin belønning om hunden liker det. Jeg har hatt forbud mot pipeleker, men akkurat som innkallingsbelønning har jeg brukt det til den minste som er en rottehund, med stor suksess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...