Gå til innhold
Hundesonen.no

Slim og blod i avføring


MJH
 Share

Recommended Posts

Hei. Er det noen som har sett slik avføring på hunden før? Min er en Bichon Havanaise, 2,5 år gammel tispe. Hun har allergi og antatt astma. Hun har hatt uhell og hatt tiltakende slim i avføring nå. Jeg tror hun fikk i seg litt katteavføring før dette startet. Jeg tror selv at det kan være bakterier i tykktarm som skaper betennelse. Jeg har dårlig råd nå, så vil spørre her før jeg tar henne til veterinær. Slik at jeg kan sette litt grenser for undersøkelse/kostnad. Noen som har sett slik avføring før?

20210706_133207.jpg

20210702_161544.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig vanlig ved ufarlige tarminfeksjoner og kommer av at hundetarmen «kaster ut» slimhinnen for å bli kvitt patogenene (bakterier, parasitter, sopp, virus, giftstoffer). Jeg ble livredd første gangen jeg så det, og trodde hunden hadde fått i seg pølsebiter med rottegift, knuste barberblader eller noe sånt som enkelte syke hundehatere med ujevne mellomrom legger ut langs populære turstier for å gjøre verden til et bedre sted. ?

Veterinæren var veldig overbærende med meg da jeg småhysterisk slo på tråden kl 23:30 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/6/2021 at 4:24 PM, Maskot said:

Dette er veldig vanlig ved ufarlige tarminfeksjoner og kommer av at hundetarmen «kaster ut» slimhinnen for å bli kvitt patogenene (bakterier, parasitter, sopp, virus, giftstoffer). Jeg ble livredd første gangen jeg så det, og trodde hunden hadde fått i seg pølsebiter med rottegift, knuste barberblader eller noe sånt som enkelte syke hundehatere med ujevne mellomrom legger ut langs populære turstier for å gjøre verden til et bedre sted. ?

Veterinæren var veldig overbærende med meg da jeg småhysterisk slo på tråden kl 23:30 ?

Ha ha.. er lov å være hysterisk når det er snakk om et spesielt familiemedlem ?

 

Takk for svar. Det ser faktisk ut som at du har helt rett. Nå har hun hatt fin avføring i to dager og er mer opplagt. Så er tydelig at noe skulle ut. Ser ut som at vi slipper en tur til dyrlegen. Får be om en ormkur bare. Er en stund siden så greit å bare ta en. 

Ha en god sommer ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...