Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund livredd ALT


kimaern
 Share

Recommended Posts

Hei,

 

Etter jeg og min samboer fikk barn i september har vår allerede nervøse hund blitt enda mer redd, og nå for alt.

Hvis vi legger oss ligger hun utenfor og hyler. Hvis det regner (ikke torden, som var den eneste grunnen før) så blir hun livredd og bjeffer og hyler. Hvis hun sitter i bur i bilen er hun redd. Hvis det kommer folk i dørene bjeffer hun.

Moren hennes slet mye med angst og fikk dessverre valper før man rakk å avlive henne (etter anbefaling fra veterinær). 
 

Kan vår ha arvet dette og nå sliter med det samme, bare enda verre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist å høre at hun og dere har det slik.

Det kan godt sannsynlig være arv, og det kan godt ha blitt verre av å få et lite barn i huset.

Her tenker jeg dere må gjøre en vurdering på hvor bra/dårlig hunden har det, og hvor mye det kan gjøres noe med. Det er fullt mulig å gjøre en utrygg hund tryggere i mange situasjoner. Jeg ville tatt en prat med noen som er flinke på adferd og bruker positive metoder (www.nafs.no) og veterinær om hva som kan være aktuelt å prøve av tiltak. Det finnes også noe medisiner, men ikke alt er hensiktsmessig, så det må fagfolk gjøre en vurdering på.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...