Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor lang tid før deres hund ble registrert på dere dyreid/NKK


Lillymy
 Share

Recommended Posts

Noen oppdretter ordner dette på dagen de mottar betaling, andre samler opp endringer på alle solgte valper. Noen bruker lengre tid en andre, av og til bruker NKK tid på å godkjenne eierskiftet. Om den ikke er overført på deg etter en måned ville jeg absolutt purret :)

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har solgt valper, foretar jeg gjerne eierskiftet før valpekjøper reiser herfra. Da tar det gjerne en til to uker til de har fått eierbeviset. Enkelte ganger har det tatt litt lengre tid pga postgangen. Har du ikke fått eierbeviset etter 3 - 4 uker ville jeg tatt kontakt med oppdretter.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Når man har fått stamtavlen og eierbevis - skal hunden dukke opp under mine hunder på NKK da, eller er det noe man må gjøre selv? Klarer ikke å finne noe sted å legge til hunden liksom? Tar det evt lang tid bare? Har fått han opp i dyreID. Noen som har litt greie på detta og kan opplyse en noob? ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tinkel skrev:

Når man har fått stamtavlen og eierbevis - skal hunden dukke opp under mine hunder på NKK da, eller er det noe man må gjøre selv? Klarer ikke å finne noe sted å legge til hunden liksom? Tar det evt lang tid bare? Har fått han opp i dyreID. Noen som har litt greie på detta og kan opplyse en noob? ?

Har du registrert e-post på NKK, og stemmer den overens med den oppdretter har lagt til på deg? :)

Det kan ta en liten stund før de registreres på deg, men bruker kun ta et par dager, etter min erfaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, maysofie said:

Har du registrert e-post på NKK, og stemmer den overens med den oppdretter har lagt til på deg? :)

Det kan ta en liten stund før de registreres på deg, men bruker kun ta et par dager, etter min erfaring. 

Jeg er usikker på om oppdretter har registrert noe som helst annet enn navnet mitt, mistenker at hun har sendt det inn på papir. Ga henne all info og medlemsnummeret mitt, men mistenker at det blei noe rør med all infoen. Må kanskje bare ta motet til meg og ringe medlemsservice til uka hvis det ikke ordner seg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...