Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden napper


Elgen
 Share

Recommended Posts

Hei, jeg har Nora, en snart fem år gammel Alaskan Husky. Som regel snill og fin å ha med å gjøre, men hun har en uvane der hun napper etter hendene på gjester når vi kommer inn. Har aldri opplevd at hun har bitt noen eller vist noen form for agressivitet, men både jeg og gjestene syns jo dette er litt ekkelt.

Hun gjør aldri dette mot meg eller folk hun kjenner godt. Er det noen som har noe tips til dette? Jeg syns det er litt vanskelig siden hun aldri gjør dette mot meg, slik at jeg kan trene det bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vanskelig å si uten å kjenne hunden og se situasjonen, men mest sannsynlig er det enten overslagshanding av glede, eller usikkerhet/forsvar. Eller en kombinasjon.

Den enkleste løsningen er å ikke la henne være i nærheten akkurat når gjestene kommer inn. Lær henne å ligge på plassen sin (men gjerne et sted hun kan se hva som skjer) til hun får lov å reise seg og gå og hilse. Du kan også gi henne noe å ha i munnen, enten en leke om hun bryr seg om det, eller et tyggeben, eller kaste noen godbiter utover gulvet så hun er mer opptatt av dem.

Du kan fint jobbe med dette utenom når det skjer, ved å lære inn en god "legg deg"-kommando. Håndtarget kan også være fint, slik at du lærer henne å legge snuten i håndflaten din (eller andres) med lukket munn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...