Gå til innhold
Hundesonen.no

Trening av valp


Alleggro
 Share

Recommended Posts

Heisann, jeg fikk hjem valpen min i går, og i den grad de første 24 timene er noe å vurdere noe som helst ut i fra, så har jeg en veldig snill valp. Han viser mye god atferd, og virker lett-trent. Blir gjerne med på å leke, vil se opp mot ansiktet mitt, slipper faktisk lekene uten at jeg trenger lokke med godbit, og han står ved døren når han trenger å gå ut (oppdretter har vært god på å danne grunnlag her). Vi skal på valpekurs om 2 uker, og jeg lurer på råd/tips frem til da sånn at både han og jeg får så godt utbytte av kurset som mulig? Jeg har fri de neste to ukene, nettopp for å kunne være bare valpemamma nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Alleggro skrev:

Heisann, jeg fikk hjem valpen min i går, og i den grad de første 24 timene er noe å vurdere noe som helst ut i fra, så har jeg en veldig snill valp. Han viser mye god atferd, og virker lett-trent. Blir gjerne med på å leke, vil se opp mot ansiktet mitt, slipper faktisk lekene uten at jeg trenger lokke med godbit, og han står ved døren når han trenger å gå ut (oppdretter har vært god på å danne grunnlag her). Vi skal på valpekurs om 2 uker, og jeg lurer på råd/tips frem til da sånn at både han og jeg får så godt utbytte av kurset som mulig? Jeg har fri de neste to ukene, nettopp for å kunne være bare valpemamma nå...

La valpen være valp. Ha det gøy og la den utforske ?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste ukene pleier jeg å kose og leke en del (da leker jeg alltid drakamp, så det blir et samarbeid mellom meg og valpen og vi har der gøy sammen). Også trener jeg kontakt. Hvis valpen allerede tilbyr øyekontakt kan du belønne det, og etter hvert legge på en kommando. God kontakt er gull verdt i all treninf fremover. En annen ting jeg pleier å gjøre er å alltid ha med mat/godbiter i lomma når vi er i hagen eller ute på tur. Hvis valpen kommer mot meg eller ser på meg så belønner jeg og gir godbit. Sett på en innkallingskommando etter hvert. Etter hver kan man da starte med innkallings trening (lettest å begynne i hagen). Du kan også fint begynne innlæring av sitt og ligg. Du kan også lære inn navnet ved å si navnet og belønne når valpen ser på deg. 

Husk at valper blir fort slitene, så tren kun noen få minutter av gangen, og heller flere ganger ila dagen ?? 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...