Gå til innhold
Hundesonen.no

Reise billig med hund?


Hellhounds
 Share

Recommended Posts

Jeg har en sånn løs plan om å reise rundt i landet med hundene mine, delvis fordi jeg har lyst å oppleve mer, delvis fordi yngstebikkja på 4 er helt koko på tur enda og må få et mer stabilt syn på hva det innebærer å gå rolig i bånd, men jeg er så uheldig å ikke ha bil (og har vært koronapermittert siden november, så økonomien er ordentlig dritt for tida). 

Så jeg lurer på: hva er den billigste måten å reise noe sted på? Planen er "enveisbillett" også å gå tilbake til Trøndelag etterpå. 

Første tanke var haiking, men det er litt skummelt, og hvem plukker opp noen med tre store hunder, liksom ? 

Andre tanke var returbil.no, men de er blitt hacka, så hjemmesiden deres er for tida nede. 

Har prøvd å spørre i Facebookgrupper før, men selv når jeg skal reise alene får jeg ikke napp, og når jeg blar nedover ser jeg at det er regelen heller enn unntaket. 

Tog tillater ikke mer enn én hund per passasjer, fly er dyrt og jeg har solgt flyburet mitt fordi jeg ikke har plass til det hjemme ?

Noen lure tips? ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buss? :D

Nei, helt ærlig så tror jeg det billigste vil være å leie bil. Sjekk byttebil, nabobil o.l.? Det finnes masse bildelingsopplegg, men klart du har jo litt minimumskrav for å kjøre trygt med tre hunder også... Leie en rimelig kassebil, Berlingo e.l.? Fagforeninger og andre medlemsorganisasjoner har ofte rabatter hos bilutleiefirma.

Ellers er det vel "bare" å gå en lang runde hjemmefra eventuelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...