Gå til innhold
Hundesonen.no

Bæreanretning til liten hund


Recommended Posts

Jeg er sånn i tvil på hva jeg skal velge. Tenker å venne valp til å bli vant til å bli bært slik at vi kan dra på lengre turer og valpen får hvile underveis.

Det er ikke snakk om at han skal bæres lenge, kanskje 30 min x2 innimellom.

Det er så mye å velge imellom?

Er vant med å bære barn og kjenner til hva slags avlastning de trenger men er usikker på hund/valp.

Vil noe som dette være tilstrekkelig eller bør jeg satse på ryggsekker ala reisebur?

image.jpeg.c2090efcfb23c4c16f363de2051a3317.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent hva slags forslag du får her, siden det er av interesse for meg også :) Jeg har noen eldre hunder som vil være med på tur men blir slitne etter noen timer og da hadde en bæreinnretning som både er behagelig for hunden og ikke minst for meg også vært av interesse. Det jeg har funnet ut av etter provisoriske løsninger , er at det er viktig at vekten ikke plasseres på nakken ( min) da det fort blir tungt, selv med liten hund. 
 

Nå ser jeg jo ikke hele den avbildede innretningen men vil ikke vekten bli skjevt fordelt her på bæreren? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke rett bæreprodukt avhengig av hunden? Jeg hadde en K9 sport sack til gamlingen, den var god å bære og ga god støtte og ventilasjon til hunden, men min hunds problem var hoftene, og da var det lite hjelp i at han stod i sekken. Etter litt diskusjon med dyrlegekiropraktoren vår, så landet jeg på en babybjørn sånn at jeg kunne bære han på magen (han var vendt fremover) i økter av 10-15 minutter når han trengte pause. Tilsvarende løsning ville jeg nok ikke brukt på en hund som trengte avlastning pga ryggen.

Sist jeg hadde valp brukte jeg en tilsvarende som denne hundebæreselen, for den har åpning også til halen (brukte denne også kun i korte økter, etter råd fra dyrlegekiropraktoren).

Skal hunden bæres mer enn 15 minutter sammenhengende, så er det vel kun varianter som lar hunden ligge flatt som ikke er belastende for hunden, og der har jeg ikke klart å finne en variant som virker god å bære og som reelt sett har plass til hund over 4 kg. Spent på om det dukker opp noen tips i denne tråden :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, QUEST skrev:

Spent hva slags forslag du får her, siden det er av interesse for meg også :) Jeg har noen eldre hunder som vil være med på tur men blir slitne etter noen timer og da hadde en bæreinnretning som både er behagelig for hunden og ikke minst for meg også vært av interesse. Det jeg har funnet ut av etter provisoriske løsninger , er at det er viktig at vekten ikke plasseres på nakken ( min) da det fort blir tungt, selv med liten hund. 
 

Nå ser jeg jo ikke hele den avbildede innretningen men vil ikke vekten bli skjevt fordelt her på bæreren? 

Jo, den som er avbildet vil gi belastning på skuldre/nakke over tid, avhengig av vekten som bæres.

Kanskje ryggsekk med jevnt fordelt vekt vil passe deg bedre?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ryggsekk! Da hun var mindre brukte jeg en helt normal ryggsekk, men nå har jeg gått til innkjøp av Kurgo g-train k9 som kan brukes til hunder opptil 12kg. Jeg er veldig fornøyd med ryggsekk da det er mye mer behagelig for skuldre og rygg på lengre turer. 

673D8813-B8E1-4453-8891-E000CB9031F5.jpeg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte hunderyggsekk, finnes ganske store som tåler en del kg (selv om de fleste er små). Men jeg brukte ikke tid på å trene på det, så valpen syntes ikke særlig om den, så endte egentlig med at jeg bar han i armene hovedsakelig (men ryggsekk er jo klart mer skånsomt for eier). 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...