Gå til innhold
Hundesonen.no

PI Sky Is The Limit


Rocket
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, LØJ said:

Grattis med supre resultater!! Hun er jo helt nydelig? Liker godt at hun ser så lett ut.

Takk!! ? Ja hun er ikke altfor tynn, og nå har hun gått opp littegrann igjen også, men hun mista litt muskelmasse og det liker jeg ikke. Satser på vi har funnet rette mengden nå og at vekta stabiliserer seg og musklene kommer tilbake. ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Tiden flyr, vi trener i rykk og napp, men det har ikke blitt så veldig mye målrettet dessverre. Fot og på plass kommer seg da. Det å holde kontakt under sånt arbeid er vanskelig da, hilsen frøken lett distrahert. :lol: 

I helga var vi på utstilling igjen, denne gang i virkelig strålende sol. Ble lettere solbrent på lørdag iom vi glemte solkrem. Søndag ble det faktor 50! På lørdag fikk Limit sin første blå/VG, men med fin kritikk! Det sies vel at en hver pen hund har en blå bak seg, så da har vi fått den også. :lol:
På søndag hadde jeg mine tvil siden hannhunden vi kjenner ikke fikk CK, men til min overraskelse fikk vi ikke bare Excellent med CK og CERT samt BIR junior, men også vanlig BIR! ? Det hadde jeg ingen håp om what so ever siden det var 2 voksne hannhunder påmeldt! Lettere i lykkerus da ja! Vi ble igjen til BIS junior og gruppene startet, men vi ble shortlisted i begge to, som forventet i gruppa, i junior hadde jeg et ørlite håp. Kjekt å få oppleve uansett! 
Dette blir siste gang i junior, neste gang som ser ut til å bli 3-4. september (NKK Orre og rasespesial den helgen) og da som unghund. Da har vi sjangs på CACIB, så det blir spennende! Og det blir potensielt den siste i år. Med mindre vi skal en eller annen plass samme tid som det er utstilling der ellers ila året, men det tror jeg ikke vi skal.  

Neste på lista er MH 4-5 juni! (Med mindre Limit får løpetid, da trekker vi oss) Det blir spennende! Gleder meg til å oppleve det også!

Har jo et mål om å starte Rally i år også, så får se om jeg ikke får gjort det. Må nesten bare hoppe i det og ta det som det kommer. Første mulige er 17-19.juni. Så får se om jeg ikke tvinger meg selv til å satse på dem. Har frem til 9.juni på å bestemme meg om vi er klar i det minste. Det at jeg ikke har lappen og bil gjør det dessverre vanskelig å reise på treninger. Jeg er medlem av sør rogaland bhk, men det tar så mye tid utav dagen å busse frem og tilbake dit fra hvor jeg bor. Og sandnes bhk ligger slik til at det såvidt går buss til området. Jeg MÅ få tatt lappen snart altså... 


EDIT; Jeg får ikke til å legge ved bilder fra mobilen min lengre, men her er link til insta innlegget fra helgen: Limit The Smoothie på Instagram: “Another show weekend over! We started saturday out with a Very Good with a nice critique, and on sunday we got quite the surprise!…” 

Endret av Rocket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Er vel på tide å oppdatere denne! Jeg fikk meg en liten smell etter MHn i juni, den gikk ikke slik jeg trodde den skulle gå for å si det slik. ? Så resultatet ble så som så, gjennomførte gjorde vi uansett. For hun løser oppgavene fint, hun bruker bare lenger tid enn testen tillater ifht scoring. Skuddet ble vel beste resultatet vi fikk, men også det jeg var minst nervøs for også, for den var jeg sikker på hvordan hun kom til å reagere på. 
Som ene dommeren sa, du har en hund som er veldig "in tune" med deg, og du hadde nok skuldrene under ørene og puls på 120. Og det er helt sant. :lol: Spesielt siden vi egentlig skulle gå på søndag, men plutselig ble gående på lørdag så jeg var ikke forberedt mentalt. (Reiste ut på lørdagen for å observere, og de ville helst flytte en ekvipasje så dommeren som kom langveis fra fikk reise tidligere dagen etter. Så ingen tvangsflytting altså, og bikkja er jo den hun er uansett) Hun fikk forøvrig løpetid 2 uker senere, så jeg hadde rett i at den var rett rundt hjørnet. 

Debuten i unghund klasse derimot gikk over alle forventninger! :D Excellent, CK, BIR, CERT og CACIB! Ble shortlisted i gruppa, men det var mange flotte hunder der, så ikke overraskende! (Skulle vel ikke hatt det CERTet med fullCERTreglene, men jeg sa hva hun hadde fra før til ringsekretær og siden det ikke var flere tisper med CK så ga de det til meg alikevel. ?‍♀️Dagen etterpå var det rasespesiel og igjen slo Limit til med Excellent, CK, BIR og BIS 2! 
Med da 4 tellende resultat mot mestvinnende i collieklubben bestemte jeg meg for å melde oss på en nasjonal utstilling i Stord i november også iom man trenger 5 tellende resultater for å kvalifisere. Kommer nok ikke til å stille såpass ofte igjen med det første, så når vi først ligger godt ann så går vi for å bli med der. 
Ser også ut som om vi kanskje reiser til Sandefjord i desember, er dobbel 17 og 18, og limit fyller jo 2år den 16. Har ei venninne med Sankt Bernard som også er bitt av basillen og antageligvis skal, så da hiver vi oss nok med om vi finner overnatting som ikke koster skjorta. Gøy om hun blir champis omtrent på dagen! 

305471711_10166696402760361_353134498186

Rallydebut har vi også hatt!!! Det ble ikke den helga jeg nevnte, men nå i starten av oktober hos Retrieverklubben. Det gikk som det måtte gå, jeg mista hodet så til de grader på lørdagen, tror faktisk jeg la det fra meg før jeg entret ringen. :lol: På tross av det landet vi på 172 poeng og en 3.plass. dvs, egentlig en 4 plass. Det ble dømt litt feil fikk vi vite på søndag så på dogweb står vi som 4.plass selvom vi sto på pallen på lørdag. Fort gjort! 
Søndag hadde jeg i hvertfall med meg hodet, men jeg klarte ikke helt å engasjere Limit nok, ble nok greit stiv i kroppspråket mitt. Mistet henne i helomvendingene (det var 2 av dem) og hun var for langt borte fra meg, så vi mistet noen poeng der. Hadde også noen dobbelkommandoer her og der, en skeiv sitt og en stopp, men på tross av det endte vi opp med 183 poeng og en fin 2.plass! Dermed også vårt første napp og bronsemerket. 
Bitt av den basillen ble jeg også, så vi prøver oss igjen første helga i november hos Sør Rogaland BHK, så får vi se om jeg har med meg hodet da. :lol: Skal i hvertfall trene en hel del kontakt innen den tid, ikke bare bare å samle det fluehodet til Limit alltid. Så himla lett å distrahere til tider. 

20221002_132509.thumb.jpg.4cd6d1e72d8ab2965033141a83ffba89.jpg

Endret av Rocket
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ukene har atter en gang flydd avgårde! Rallystevne nr 2 gikk helt greit! På lørdag gikk vi inn til 185p og en 10.plass i en sterk klasse! Hun var ikke helt med meg når vi startet så vi fikk en SL på en 360 mot venstre, fikk litt senere en altfor skjev sitt så valgte å repetere pga det. (Sitt, Dekk - gå rundt) Fikk også en stopp i banen fordi jeg glemte at vi skulle rett ut i fot etter jeg hadde gått rundt henne. ?‍♀️ Så på en 270 mot venstre fikk vi en ny SL, tidtaker satt bak der og Limit kunne tenkt seg å hilse på. :lol: Repeterte, men hjalp ikke så mye, tidtakeren ble for spennende. :lol: Siste trekket vi fikk var uro hos hund i sitten til en 90graders høyre sving. Så ingen ting overaskende egentlig. Det er alle ting vi jobber med! 

Søndagen gikk det rævva. Eller dvs, JEG følte det gikk rævva. Når jeg ser filmen i etterkant så er det virkelig ikke så ille ? Hallen stevnet gikk i var delt i 2, så klasse 1 og 2 gikk parallelt med gjerde med presenning over i mellom ringene. Helt greit det. Problemet kom først når hunden i nabo ringen ble litt vel lykkelig og tok seg en seiersrunde, da ble det roping, plystring og klapping der borte. DET synes Limit hørtes veldig gøy å være med på, så hun ble særdeles distrahert ifht hva jeg er vandt til å jobbe med. Plystring er også innkalling for henne. Så jeg gikk litt i kjelleren, bet det i meg og tok det som trening. Så det ble en del ekstra repetisjoner og dobbeltkommandoer. Hun hadde også helst lyst å hilse på tidtakeren igjen som satt i en stol bak ett helomvendings skilt. :lol: Så repeterte der, gikk litt bedre på forsøk nr 2 da. Lurer på om vi ikke fikk en SL den dagen også, jeg husker ærlig talt ikke alt. Men vet vi hadde trøbbel med en dekk og spiral mot venstre. Hadde jeg droppa repetisjonene hadde vi gjort det vesentlig bedre, men men. Nå ble det slik det ble, jeg gikk for å få mer korrekte øvelser heller enn mest mulig poeng. Vi endte opp med 153 poeng og en 16.plass. Men igjen når jeg ser filmen av oss så ser jeg jo at de dommedagstankene om at dette gikk skikkelig dårlig og nå ble vi diska var mest i mitt hode og hvertfall ikke særlig synlig utenfra. Limit jobbet veldig bra til tross for distraksjonene. ❤️ Og knall belønning fikk hun ute etterpå for det! 

Så det ble Rallystevnene for i år, neste mulige er 11 og 12 februar, får se om vi gidder å reise dit eller ei, det er dalane som arrangerer så blir litt reising da, og får se om lommeboka tåler det. 11 og 12 mars derimot er jeg rimelig sikker på at vi prøver oss på!

Så reiste vi til Stord da, og vi fikk vårt 5 tellende resultat. Ble rett og slett BIR! :D Shortlisted i gruppa som vanlig. :lol: Reise vennen vår fikk også BIR valp i sin rase så vi er veldig fornøyde med turen. Og hundene storkoste seg sammen. ❤️ 


Det blir også tur til Sandefjord, men ikke med det orginale reisefølget. Ett vennepar blir med istedenfor! De vil se hva det går i før de hiver seg uti det selv med nye valpen sin. (Som er akkurat noen dager for ung til å bli med der dessverre)
Så her krysses alt som krysses kan for at vi tar Championatet! Hadde vært tidenes julegave! 

Jeg og venninna mi med Sankt Bernard har også bestemt oss for å reise til Euro Dog Show i Herning i mai!! DET gleder jeg meg til det!! Mest for opplevelsen enn noe annet! Og så blir det bare en super bonus om vi tar med oss ett Dansk CERT hjem! ❤️ Kunne jo ha reist til Crufts også, men det blir hakket dyrere kan man si, så da ble prioriteten EDS. 

Endret av Rocket
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Så er vi hjemme fra Sandefjord. MED NY TITTEL! :bananas:Lørdagen fikk hun flat rødt, veldig fornøyd med det! Streng dommer og fin kritikk som stemmer godt med hunden. Søndag gikk hun rett og slett hen og tok det siste CERTet sitt og ble BIM, slått av broren sin som ble BIR og fikk sitt første CERT! Og med det er hun rett og slett Norsk Utstillings Champion! Hvem skulle tro det, første hunden jeg har med meg i ringen og hun tar tittelen knappe dager etter hun fylte 2 år. ❤️ Fineste poteten min som er med på alt jeg ber henne om. :wub: 
Limit The Smoothie på Instagram: “What a weekend!!? 
321053011_1193561501253872_4896769530166351550_n.thumb.gif.9266d13057af56742764fad9e5c48bb6.gif

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Da har Limit fått rabiesvaksinen sin, så vi er ett skritt nærmere EDS turen vår! Neste er revaksinering av de andre vaksinene hennes i mars, og så er vi vel omtrent klar! ?

Har endelig prioritert treningsavgift i Sør Rogaland BHK også, så nå trener vi jevnlig der. Det trengs! Absolutt utfordrende for frøkna med alt som skjer rundt, spesielt med AG på andre siden av hallen, hunder som springer i tunell etc. Pr nå har jeg kun deltatt på Rally treningene for klasse 1/2, men håper å få blitt med på lydighetstreningene også framover. Blir jo enormt inspirert når jeg ser hvor mye hver enkelt trening utgjør, selv om det bare er 2 korte økter. Hjelper også meg med å trene på å roe mine nerver og bruke kroppsspråket mitt korrekt i en mer pressa situasjon, og ikke minst håndtere henne når hun er såpass høy i drift som hun fort blir når hun ser andre hunder leke. :lol: Jeg er pr nå for treig med å hente henne inn når hun mister fokus, men det er en vanskelig balansegang for at hun ikke skal fly i taket av ivrighet samtidig. Og at jeg ikke blir masete, jeg blir nemlig fort det dessverre, en uvane jeg har fått iom hun er så syyykt lett distrahert.

Årets første rally stevne for oss er allerede 11 og 12 mars! Blir spennende å se om vi klarer å få tatt siste nappet i klasse 1 den helga, i så fall er det masse vi må trene på før vi kan starte klasse 2. :lol: Mye nytt gitt med det nye regelverket! Speaking off, collie klubben arrangerer webinar den 27 februar med det nye regelverket med bl.a @Anette! Så det blir spennende! :D 


Vi har en travel vår og sommer i møte, men det blir så kjekt! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det var veldig kjekt med reglement webinar, utrolig bra gjennomført og veldig lærerikt! Jeg som lærer veldig visuelt satte stor pris på videoer av øvelsene!

 

Første stevnehelg er også over for i år, og uten start for oss. Limit begynte løpetiden sin dagen etter jeg skrev innlegget over. :rolleyes: Fordi såklart gjorde hun det. :lol: Så det var de pengene ut vinduet. Derimot har jeg nå i det minste en syklus å gå utifra så det ikke skjer igjen, nå har jeg ikke telt dager, men sånn grovt regnet ser det veldig likt ut mellom løpetid 1-2 og 2-3. 

Neste rallystevne er dermed 12.mai, som vi akkurat rekker før vi reiser til danmark den 13. Så håper vi får siste nappet til klasse 2 da. ? Før den tid skal vi til NKK Kristiansand på utstilling da, samt 1 dag på jærutstillingen! ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

En stund siden sist! 
Jeg klarte så til de grader å gi ryggen min en god strekk i april, så har vært sofaliggende leeeeenge. At kroppen kan bli så skeiv er bare helt utrolig! Etter mange kiropraktor/fysioterapaut timer så ble jeg noenlunde fungerende nok heldigvis til at jeg fikk til Kristiansand turen min, og alt annet jeg har funnet på i mellomtiden. Takk og lov for at jeg fikk tilbake på skatten sier jeg bare. 

NKK Kristiansand gikk bra, og vi reiste hjem med 2xExcellent og ett CACIB. :D Så nå må vi til det store utland å samle CACIB der heller. :lol: 
Jærutstillingen så stilte vi bare 1 dag fordi Tomas Rohlin dømte, og jeg var nysgjerrig på hva han syntes om henne nå vs som junior hvor hun fikk flat rød. Det ble full pott med BIR, eneste hund i rasen dessverre da, ikke videre i gruppa. Man ser lett på kritikken at det er samme hund som er bedømt og at hun har vokst seg inn i kroppen sin. Veldig kjekt!! 

 

InShot_20230506_180451632.thumb.jpg.8eb35eec85b4ceeb6a9baaaf0b877cf8.jpg


12.mai startet vi Rally igjen og det gikk så det suste etter!! 199p og en 4.plass. Ble dessverre ett poeng trekk pga snusing, flere som lurte på om en hund hadde tisset/markert der, for det var maaaange som snuste der så tydeligvis noe spennende. :lol: Såå fornøyd med innsatsen vår, jeg trodde vi skulle få både høyt trekk og litt div smårusk, men neida. Lettere sjokket jo flere som fikk kritikkene sine og poengene bare økte og økte! Så med det fikk vi siste nappet til klasse 2 og Limit kan smykke seg med mellomtittelen RL1!

20230520_155752.thumb.jpg.59c686e21156ef608cb66de1abb6e24b.jpg
Fikk laget denne flotte rosetten i Danmark på en stand på EDS hos BRroset.dk, siden klubben min ikke har mellomtittel sløyfer selv. 

20230512_224830.thumb.jpg.396e2df27f0a1dade4fe246fc0870fe0.jpg


Danmark og European Dog Show har vi også rukket å vært på! De var en opplevelse og vi må definitivt på tur til Danmark igjen, men kjenner at krona må være litt sterkere da. Ble noe dyrt. ?
Det ble flat rød på oss alle 3 dagene, men kan ikke være misfornøyd med det! Limit ble 2.Champion tispe på rasespesialen og Agria Winner. 3.Champion tispe på EDS. 

IMG_20230529_233451_719.thumb.jpg.e8c0e3c2fa28466a5970fea2e4742c09.jpg

Neste gang vi skal i rally ringen er 16.juni. Det blir vår første start i klasse 2. Vi er egentlig ikke klar, men ny plass, første start ute og hodet mitt som stresser for alt "nytt" så trenger vi det rent for treningens del. Så har i grunn ingen ambisjoner for den starten foruten å gjennomføre. Det er ett tredagers stevne, så får se hvis trygdeoppgjøret kommer tidlig om jeg melder meg på de 2 andre dagene også. 

Neste utstilling blir NKK Sandefjord er den foreløpige planen. Så får vi se hvordan det går der! Nå når jeg er mer funksjonell igjen så skal jeg få Limit tilbake i bedre form. Så er det bare å krysse fingrer for at hun røyter seg ferdig og gror litt mer dekkpels innen den tid. Hun ser ikke uuuuut i pelsen nå synes jeg ifht hvordan hun vanligvis er. Glansen er der, men hun ser så brun ut rett under "overflaten" og underullen stikker ut her og der. :lol: Godt hun er korthåret sier jeg bare! 

Endret av Rocket
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har vi hatt debuten vår i klasse 2. Og det gikk myyyye bedre enn forventet!! Var særdeles heldig med at vi kunne skiltene vi fikk på fredagen sånn noenlunde i hvert fall. Terpa litt på de vi ikke var så gode på rett før vi gikk inn i ringen og så fikk det gå som det gikk tenkte jeg. 
Resultatet ble 183p (2.premie) og en 3.plass!! ❤️ Hadde ikke fått med meg at det var sitt før springmarsjen så fikk høyt trekk der. Og jeg var ikke alene om den feilen. Hadde jeg lest skikkelig på skiltet under briefingen og ikke bare antatt så hadde vi endt med 198p!!! ? Ble også en dobbeltkommando på en sitt, vi har trent veldig mye stå i det siste så det ble litt surr og noen trege sitter. Så egentlig fornøyd med at vi fikk den ene ståen vi skulle ha og heller litt trege sitter ellers. :lol: 
 

IMG_20230616_232541_806.thumb.jpg.0b988a026b5c934fe107a36811bc96ce.jpg


Alt i alt kjempefornøyd med innsatsen til Limit. Ny plass og første stevne utendørs, samt også da løs i klasse 2. Litt ufokusert forventet jeg, men hun var mer med enn jeg fryktet hun skulle være, iom vi ikke fikk varmet opp så mye som jeg egentlig kunne tenkt meg også. Var så himla varmt i tillegg! Nervene mine fikk også kjørt seg! Glad jeg var der egentlig altfor tidlig, for det tok tid før jeg fikk roet meg sånn noenlunde. Og ikke minst at det gikk såpass bra så jeg fikk en god opplevelse på det også. Så kanskje jeg ikke får like mye nerver neste gang :lol: Rart det der, selv om vi har startet før så var det jo ny klasse = må stresse ifølge hodet mitt. :lol: 

 



Ellers tilbringer vi stort sett dagene smeltende på sofaen og så i elva og bade/svømme for nedkjøling og fysisk trening for Limit. Ryggen/bekkenet mitt er også fornøyd med det! Ikke ofte vi har så lange strekk med såpass varmt her i Rogaland heller. Da får vi gjøre så godt vi kan med situasjonen! 

Endret av Rocket
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/18/2023 at 9:58 PM, Rocket skrev:

Da har vi hatt debuten vår i klasse 2. Og det gikk myyyye bedre enn forventet!! Var særdeles heldig med at vi kunne skiltene vi fikk på fredagen sånn noenlunde i hvert fall. Terpa litt på de vi ikke var så gode på rett før vi gikk inn i ringen og så fikk det gå som det gikk tenkte jeg. 
Resultatet ble 183p (2.premie) og en 3.plass!! ❤️ Hadde ikke fått med meg at det var sitt før springmarsjen så fikk høyt trekk der. Og jeg var ikke alene om den feilen. Hadde jeg lest skikkelig på skiltet under briefingen og ikke bare antatt så hadde vi endt med 198p!!! ? Ble også en dobbeltkommando på en sitt, vi har trent veldig mye stå i det siste så det ble litt surr og noen trege sitter. Så egentlig fornøyd med at vi fikk den ene ståen vi skulle ha og heller litt trege sitter ellers. :lol: 
 

IMG_20230616_232541_806.thumb.jpg.0b988a026b5c934fe107a36811bc96ce.jpg


Alt i alt kjempefornøyd med innsatsen til Limit. Ny plass og første stevne utendørs, samt også da løs i klasse 2. Litt ufokusert forventet jeg, men hun var mer med enn jeg fryktet hun skulle være, iom vi ikke fikk varmet opp så mye som jeg egentlig kunne tenkt meg også. Var så himla varmt i tillegg! Nervene mine fikk også kjørt seg! Glad jeg var der egentlig altfor tidlig, for det tok tid før jeg fikk roet meg sånn noenlunde. Og ikke minst at det gikk såpass bra så jeg fikk en god opplevelse på det også. Så kanskje jeg ikke får like mye nerver neste gang :lol: Rart det der, selv om vi har startet før så var det jo ny klasse = må stresse ifølge hodet mitt. :lol: 

 



Ellers tilbringer vi stort sett dagene smeltende på sofaen og så i elva og bade/svømme for nedkjøling og fysisk trening for Limit. Ryggen/bekkenet mitt er også fornøyd med det! Ikke ofte vi har så lange strekk med såpass varmt her i Rogaland heller. Da får vi gjøre så godt vi kan med situasjonen! 

Gratulerer så mye! Så bildet av dere på pallen. Veldig kjekt at det gikk så bra mtp været i helga. Fy steike! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 6/20/2023 at 1:08 PM, Lapras said:

Gratulerer så mye! Så bildet av dere på pallen. Veldig kjekt at det gikk så bra mtp været i helga. Fy steike! 

Tusen takk!! ? Ja synes nesten synd på de som satt i den steiken 3 dager på rad. ? 

Det blir dessverre eneste starten vår i år tror jeg. Så får vi se om vi heller kommer sterkere tilbake senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

3 dager med NKK Sandefjord er over for i år! Sååå glad jeg valgte å reise på tross av at jeg igjen klarte å ødelegge kroppen min uka før og dermed omtrent hinkehoppet rundt ringen. ?
På fredag, Norsk Vinner slo vi jommen meg til! Exc.1, 1.chkk, CK, 1.btk, BIM, CACIB og Jubileums CERT! Og dermed kan Limit smykke seg med norsk vinner 23 tittelen. ?❤️ 
Aldri hadde jeg trodd at hun skulle slå til og gjøre det så bra med såpass konkurranse, nedrøyta som hun er og med de bredstilte ørene sine. 

Resten av helga endte hun med Excellent, med CK på lørdag, uplassert i tispeklassen og uten CK på søndag. 

Jeg føler egentlig hun har gjort sitt i utstillingsringen nå, eneste hun "mangler" i Norge er nordisk CERT, men jeg har pr idag ikke planer om å reise noe særlig rundt for å prøve å få de titlene heller. Så for nå er hun "pensjonert" fra det tenker jeg. Kunne knapt ha avslutta bedre enn dette tror jeg. ❤️ 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...