Gå til innhold
Hundesonen.no

Fanconi og tørket kylling fra Asia


Stjerneskinn
 Share

Recommended Posts

I dette tilfellet er nyreskader forårsaket av tørket kylling fra merket Planet Pet Society, men Fanconi er satt i sammenheng med all tørket kylling/and fra Asia generelt (husk produksjonsland betyr ikke at råvarene er derfra).

Vi ser stadig flere hunder som har blitt syke eller dødd på div forum nå av Fanconi. 

Det sikreste er å kjøpe tygg fra Nordiske merker som man vet bruker råvarer herfra, f.eks Provit, Dalsgård og Rauh. (Kom gjerne med flere eks.)

https://www.facebook.com/614520036/posts/10165541770110037/?d=n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig skummelt! Jeg har jo fått med meg dette med fanconi fra tidligere, men her har jeg ikke gjort jobben min og dobbeltsjekket, men heller stolt på musti. Helidgvis er ikke frøkna mi så glad i sånne med tørket and/kylling så hun har ikke fått særlig av det. Kommer jo derimot i hauer og lass i flink bisk eskene bl.a. (Bestiller innimellom når de har sånn, betal kun frakt tilbud)

Men det er kun fugl som er skummelt mtp fanconi? Lam og storfe etc er trygt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Rocket Det er bare kylling/and som er satt i direkte sammenheng med Fanconi meg bekjent, men dette forskes jo på for fullt nå. Jeg ville personlig unngått råvarer fra Asia generelt. 

@patricia Nei, de har kun tilbakekalt det ene merket som akkurat denne hunden hadde spist per nå, de selger nok fortsatt produkter med kylling/and fra Asia som alle andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...