Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken sjampo til finsk lapphund-valp?


Hundebruker
 Share

Recommended Posts

Hei

Leser at Chris Christensen spectrum one shampoo var god for finsk lapphund sin dobbelpels (erfaringer her?), men regner med valper trenger noe som er beregnet for deres valpe- hud og pels, så lurer på hva dere bruker til deres finsk lapphund-valp? Og gjerne hvis noen har noen innvendinger om voksen-sjampo til finsk lapphund og. Hva bruker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke erfaring med finsk lapphund, men selv bruker eg samme sjampo på valper og voksne. Det er normalt ikke så ofte man trenger å vaske med sjampo, ofte holder det å skylle med vann. CC spectrum one fungerer fint på belgerpels som også er dobbel, eg holder meg til CC produkter, synes de fungerer best av alt som er utprøvd på mine hunder. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker min med såpe max en gang i året eller skyller jeg bare av med vann om nødvendig. En lapphund er en rase som sjeldent trenger såpevask i og med at pelsen er selvrensende og for å bevare det naturlige fettet i pelsen. På grunn  av dette har ikke jeg vært veldig nøye med hvilken såpe jeg har brukt. Hadde jeg derimot hatt en rase som måtte såpes inn oftere så hadde nok dette vært viktigere :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 4/28/2021 at 8:28 PM, Lappisen skrev:

Vasker min med såpe max en gang i året eller skyller jeg bare av med vann om nødvendig. En lapphund er en rase som sjeldent trenger såpevask i og med at pelsen er selvrensende og for å bevare det naturlige fettet i pelsen. På grunn  av dette har ikke jeg vært veldig nøye med hvilken såpe jeg har brukt. Hadde jeg derimot hatt en rase som måtte såpes inn oftere så hadde nok dette vært viktigere :)

Ja jeg har lest det, veldig behagelig egentlig at den er selvrensende! men er det en spesiell såpe du bruker? lest det er spesielle såper for dobbeltpels osv. Er dette nøye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...