Gå til innhold
Hundesonen.no

Beroligende midler til hund


Puppy
 Share

Recommended Posts

Jeg kom over følgende produkt; 

Aptus Relax tyggebiter

men jeg finner ikke noe informasjon på nettet om hva folk synes om dette produktet.

Vår hund setter lite pris på klipping av pels og klør, noe som må til for hundens beste. Han er heller ikke begeistret for høye lyder ute (fest hos naboen, nyttårssaften++).

Har disse produktene noen effekt? Har de noen bivirkninger?

Ps. Jeg er ikke ute etter råd om alternative løsninger på problemet (det finner jeg masse informasjon og tråder om), men konkrete erfaringer med dette eller lignende produkter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting i dem som umiddelbart sier meg at det skal være beroligende. Men jeg ser de selges både av dyreklinikker og dyrebutikker, og jeg tenker at det er ikke noe farlig å prøve det. Innholdet virker naturlig nok til at jeg ikke ville vært veldig redd for bivirkninger, men det kan du jo eventuelt spørre en veterinær om. Verdt et forsøk?

Når det er sagt så tror jeg ikke dette er et veldig nyttig middel hvis hunden faktisk er redd. Hvis hunden bare "setter lite pris på/ikke er begeistret for" og bare er uomfortabel så kanskje, om hunden kjemper i mot og er redd så ville jeg ihvertfall på nyttårsaften o.l. snakket med dyrlegen om sterkere beroligende (vi brukte Xanor før vår ble døv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A.Relax går innenfor samme kategori som Anxitane, Adaptil, Feliway mm, og regnes som tilskudd og ikke legemidler. Og det er vel 50/50 om du opplever en virkning. I A.Relax som i Anxitane er det tryptofan og teanin som skal være virkemidlene. Ufarlige stoffer som bare er veldig dyre tabletter om du ikke får en merkbar virkning. Har forsøkt både A.Relax og Anxitane her, fordi jeg har fått det som prøver, men kan ikke se at det har en reell effekt på mine. Lykke til med testing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei, vi bruker Aptus Relax hvert nyttår, ved lange kjøreturer (10t+ med stopp selvfølgelig) og veterinær besøk. Jeg merker tydelig forskjell i situasjoner som hun er anspent i, men ikke direkte redd, som på nyttår, kjøreturer og hvis hun skal være flere timer på besøk hos familie og sliter med å finne roen. Med Aptus Relax faller hun mye mer til ro uten å bli drøsig eller virke neddopet på noen måte, som gjør opplevelsene bedre for både to- og firbeinte. Vi gir dobbel dose (etter retningslinjene på pakken) på nyttår og kjøretur. Hun er fortsatt leken og helt normal i oppførsel men finner raskt roen igjen. Hos vetrinæren er hun derimot veldig redd og der har Aptus Relax ingen virkning som jeg kan se. 
 

Jeg har ikke opplevd noen form for bivirkninger, og jeg setter veldig pris på at det er naturlige næringsstoffer i tablettene. 
 

Vi har en toller på 3 år og 17kg. Vi gir 2 tabletter fordelt utover dagen for å sikre jevn tilførsel av virkestoffene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...