Gå til innhold
Hundesonen.no

Heisann! Ny her, og ønsker råd :-)


Alleggro
 Share

Recommended Posts

Vi får (endelig) hund igjen om halvannen måned! Minstemann hadde litt astma som nyfødt og førskoling, men dette har han vokst av seg, og vi kan på nytt få oss hund. Jeg gleder meg sånn at jeg nesten ikke får sove på nettene ?

Det er over 12 år siden vi hadde hund sist, og det var en godt voksen, så vi er nærmere 20 år siden vi hadde valp. Vi henter hunden på østlandet, og skal kjøre tilbake til Stavanger. HVordan kan vi gjøre hjemturen så god som mulig for pelsdotten? Jeg tenker at dersom han sover og ser ut til å ha det bra, er det ikke noe grunn til å stoppe for å lufte ham, samtidig er vi forberedt på å stoppe hvert kvarter om det er det som må til. En bekjent av meg mente vi kunne gi valpen reisesyketabletter, men det syns jeg høres så skummelt ut...

Jeg ønsker tips om alt, med så små teskjeer som mulig!

Har lest en del her inne før jeg meldte meg inn, og ser at det er mange kloke mennesker her med masse erfaring og gode tips... Ser frem til å bli bedre kjent ?

Endret av Alleggro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit ? Når det gjelder selve hentingen; jeg ville IKKE gitt hvalpen reisesyketablett. Var med og hentet en valp en gang der oppdretter hadde gitt hvalpen tablett, sånn i fall den ble dårlig. Dårlig var den for så vidt, den var sløv og sjanglet rundt , stygt å se på og neppe godt for hvalpen. 
Tenker også at en slik opplevelse kan virke mot sin hensikt, hvis hvalpen forbinder biltur med å være dårlig, så er det neppe noen god erfaring og man risikerer at den forbinder biltur=dårlig. 
 

Så lenge hvalpen sover er det ingen grunn til å stoppe, da er det bare å kjøre. Ta med vann som dere kan gi den underveis. Vet ikke hvor mange timer turen tar? 
 

Ved stopping ,pass på at dere ikke stopper for nært trafikk og ha BÅND på hvalpen. Blir hvalpen skremt av ett eller annet , kan man risikere at den løper avgårde og det ville jo være trist. 
 

Ellers er detbare å spørre i vei, det er ikke så enkelt å ramse opp masse råd, hvis man ikke har noe konkret å forholde seg til. 
Masse lykke til med hvalpen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har henta valp og hatt lang biltur hjem et par ganger og det har gått helt fint ? den ene valpen kasta opp en gang, men bare ta med ekstra pledd, ha flere stopp hvor dere lufter godt, så går det sikkert helt fint ? ligger valpen å sover i bilen så ville jeg bare kjørt til den våkner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...