Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April.


Rocket
 Share

Recommended Posts

Ny måned, og dagen for morsomheter. Har du gått på noen spøker i dag? 

Skjærtorsdag og starten på påska er det også, feirer dere på noe vis i år? 

Påska for meg var i barndommen å reise i trekket og middager med familie, men i senere år så er det "bare" fridager hvor butikken er stengt. ? Må lage meg noen egne tradisjoner tror jeg, kanskje årlig fjelltur med overnatting? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har fått hjem Eine sin urne nå? Den står ved siden av Max sin, så nå er de sammen igjen❤️

Noen ganger er jeg veldig glad for å bo i nord, selv om det er et snøhull uten like  ---------------------------- I dag har jeg plutselig en 10-åring! Dagen skal feires med roadtrip til et s

Akkurat nå surrer jeg med å ikke få sove. Booket veterinærtime for Lyn på torsdag, så burde egentlig bare ikke bekymre meg før vi har vært der og veit noe mer, men ugh for mulige jursvulster.  Sn

Posted Images

Er godt beskyttet på hytta med mamma og pappa, så har ikke blitt utsatt for noen dårlige spøker i dag ? Ellers koser vi oss, Salka lever virkelig sitt beste liv på fjellet med snusing, ballkasting og avslapping i sola. Har også funnet ut at vi må trene mer kondis. Skiturer og utelek mange dager på rad begynner visst å bli litt slitsomt, var ikke mye drahjelp i henne på den lille skituren vi gikk i går.. ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Rocket skrev:

Ny måned, og dagen for morsomheter. Har du gått på noen spøker i dag? 

Jeg spøkte litt med min mor i dag. Fortalte at jeg var gravid. Med trillinger. Men jeg regner med at hun ikke lot seg lure siden jeg er 78 år...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke latt meg lure i dag.

Fin dag i sola da :) Vært på påskevandring, og deretter en tur på kafé og sett på dyrene de har der. Så klekket det tre kyllinger i dag, helt perfekt start på påska. Mann og sønn har tatt med hunden på overnattingstur i skogen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg har nettopp skrevet profiltekst, men det jeg skrev under "about me" vises ikke. Er det noe jeg må gjøre for å få det fram? Det hadde vært bra om de som besøker profilen min ser det, for jeg prøver å finne en venninne her. Jeg vet det er andre steder for sånt, men jeg tror sjansen er større for å møte noen som er over middels interessert i hunder og andre dyr her på hundesonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutes ago, Veganer said:

Hei :)

Jeg har nettopp skrevet profiltekst, men det jeg skrev under "about me" vises ikke. Er det noe jeg må gjøre for å få det fram? Det hadde vært bra om de som besøker profilen min ser det, for jeg prøver å finne en venninne her. Jeg vet det er andre steder for sånt, men jeg tror sjansen er større for å møte noen som er over middels interessert i hunder og andre dyr her på hundesonen. 

Anbefaler deg generelt å bruke "Spørsmål og tilbakemelding til administrasjonen" for slike ting, men det står synlig i profilen din. Du må bare velge taben der det står "About me".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gleda meg i mange år til å ha kull på langhårn min. Bodd hos foreldrene minne på for fra oppdretter og nå endelig blei hun min.  Jeg skulle ha det siste kullet hennes. Alt var tilrettelagt.  Men brått så forandra alt seg. I siste liten fant jeg en god hannhund som bode i nærheten og vi fikk parra. I flere uker har jeg vært sikker på at hun hadde tatt seg men nei da  :( ultralyd I morra bare for å bekrefte at hun ikke er drektig. Drit kjipt. 

  • Sad 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, LØJ said:

Bra jobba @Rocket?

 

Hvorfor er det alltid sol når jeg har jobbhelg?

Kan du jobbe litt oftere plz? :D

Vi skal til dyrlegen i dag. Standard for tømming av analkjertler, og så høre om det er noe som helst vi kan gjøre med bæsjespisingen til Odin. Han startet på Kovu sin i vinter, og har nå begynt å spise sin egen også. Æsj!

  • Like 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, LØJ said:

Bra jobba @Rocket?

 

Hvorfor er det alltid sol når jeg har jobbhelg?

Takk takk, måtte ta opp mer rått da, hadde ikke nok til å fylle alt. ? 

Det er sånn reglene er må vite, sola dukker helst opp når alle må være inne på jobb. ?

13 hours ago, Stjerneskinn said:

Jeg måtte derimot styre med å tømme 7 Kongs på natta før leggetid, da alle var iblandet litt fiberhusk ? (Huskprodukter fra Orkla tilbakekalles nå.)

Ånei så kjipt!!! 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Rufs skrev:

For et deilig vær ❤️ Gleder meg til turen i dag, men tror vi må passe oss for hoggormen ?

 

Meg og Gira traff på hoggorm her ene dagen. Så flere, men den ene lå i stien og solte seg. Og Gira gikk foran meg. Så at hun plutselig skvatt bakover, før jeg så hoggormen. Tenkte at nå var det gått galt, og jeg var rett før toppen, ca 1,5time ned til veien. Heldigvis ble hun ikke bitt, hun har nok bare blitt skremt når den bevegde seg. Men jeg rakk å tenkte det verste. Resten av turen måtte hun gå rett bak meg, mens jeg gikk foran og speidet etter flere hoggormer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en flått, som sånn halvveis hadde bitt seg fast, på hofta i morges? 2. flåtten i hus siden 1.påskedag. Eeeeekkkkelt *grøss*

For dem som husker hage-hoggormen vi hadde i fjor. Den er ikke kommet tilbake...ennå. Håper den ikke føler behovet for å bo i hagen i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Poter said:

Har fått hjem Eine sin urne nå? Den står ved siden av Max sin, så nå er de sammen igjen❤️

Jeg har to urner hjemme, eine er Storm som var en svart labrador og på dårlige dager tar jeg på urnen og selv om han reiste for 5? år siden så kjenner jeg pelsen og at halen går i labrador turbo fart ? Det er psykisk boost.. Klem til deg 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så veldig lyst til å ta to små tattoos til minne om forrige hund og for å hedre nåværende, det som gjør meg usikker er at jeg nok vil føle jeg må gjøre det for alle jeg også skal ha i fremtiden da. ? (Og full sleeve etc er ikke min stil.)

Noen som har tatoveringer for å hedre spesifikke hunder her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Stjerneskinn said:

Har så veldig lyst til å ta to små tattoos til minne om forrige hund og for å hedre nåværende, det som gjør meg usikker er at jeg nok vil føle jeg må gjøre det for alle jeg også skal ha i fremtiden da. ? (Og full sleeve etc er ikke min stil.)

Noen som har tatoveringer for å hedre spesifikke hunder her?

Ikke minnetatovering akkurat, for min lever jo enda, men jeg har navnet hennes tatovert på foten. Føler absolutt ikke at jeg må gjøre det samme for fremtidige hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...