Gå til innhold
Hundesonen.no

Passering av andre hunder


Hundelykke
 Share

Recommended Posts

Hei! 

Jeg har en hannhund på 7 år. Det siste året har han begynt å bjeffe mot andre hunder når vi går forbi de på tur, jeg har prøvd å avlede, ta han bort eller gi godbiter når han ser på meg, men får ikke kontakt når han først "låser" seg på de andre hundene. Han har ikke hatt dette problemet tidligere, og har ikke hatt noen dårlige opplevelser med andre hunder. Han går også fint på tur med andre hunder når han går løs. 

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan få dette bort? Vurderer å få en hund til etterhvert, men vil ikke at den skal få de samme uvanene, så håper at jeg klarer å trene det bort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å søke på forumet? Det er veldig mange tråder om passeringsproblemer fra tidligere, og jeg tenker mye av de samme rådene mtp trening vil gjelde: https://app.roll20.net/join/9986335/Ztjpmg

Med en godt voksen hund ville jeg tatt en sjekk hos dyrlegen ved plutselige adferdsendringer. Det kan være han er mer utrygg fordi han har vondt eller føler ubehag noe sted, eller bare begynner å bli stiv i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, simira skrev:

Har du prøvd å søke på forumet? Det er veldig mange tråder om passeringsproblemer fra tidligere, og jeg tenker mye av de samme rådene mtp trening vil gjelde: https://app.roll20.net/join/9986335/Ztjpmg

Med en godt voksen hund ville jeg tatt en sjekk hos dyrlegen ved plutselige adferdsendringer. Det kan være han er mer utrygg fordi han har vondt eller føler ubehag noe sted, eller bare begynner å bli stiv i kroppen.

Takk for svar, det har jeg ikke gjort! 

Vi hadde en sjekk hos dyrlegen for ikke lenge siden, tok da opp dette problemet, og det var ingenting fysisk galt med han. Virker ikke som han har vondt eller er særlig stiv i kroppen heller, han løper masse når han ikke har på bånd, og er som seg selv ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...