Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - mars


Lapras
 Share

Recommended Posts

På 3/11/2021 at 9:58 PM, Debbie skrev:

Ble forandret her ja..

Jeg har vært inaktiv selv i to dager, nå har jeg dårlig samvittighet.  Håper koronatesten er negativ.

Men jeg har nå fått dilla på Criminal Minds, er på fjerde sesong allerede.

Finnes det andre serier jeg burde se?? Hvis dette blir langvarig karantene??

Jeg ble sjarmert av krimserien Jahonen på Netflix!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister dere motivasjonen for å trene hund når som alle (?) stevner avlyses og utsettes? Egentlig liker jeg å ta det litt med ro i løpet av vinteren, og så komme i gang med trening utover våren. Men de stevnene jeg har planlagt fremover er stort sett avlyst. Skulle ønske noen av dem ble arrangert :icon_cry:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener ikke pga min egne dårlige form, hadde jeg kunnet hadde jeg trent. Jeg er igrunn ganske motivert, og håper å komme i gang litt snart. Men det kommer nok litt an på hvordan og hvorfor man trener, konkurranse har aldri vært en viktig motivasjon for meg.

Det er også litt online-stevner på facebook har jeg hørt, om det kan være interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, simira skrev:

Det er også litt online-stevner på facebook har jeg hørt, om det kan være interessant.

Jeg er fascinert over hvor mye som arrangeres online i disse korona-tider ? Jeg har vært med på online-stevner, online-kurs og online-seminar. Dette er jo noe positivt i denne korona-tiden. Liker disse arrangementene, og henger meg på ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Rufs skrev:

Mister dere motivasjonen for å trene hund når som alle (?) stevner avlyses og utsettes? Egentlig liker jeg å ta det litt med ro i løpet av vinteren, og så komme i gang med trening utover våren. Men de stevnene jeg har planlagt fremover er stort sett avlyst. Skulle ønske noen av dem ble arrangert :icon_cry:

 

Jepp, jeg har ikke kjent på skikkelig trenings-motivasjon siden før jul. Har selvfølgelig fiklet med småting fra da, men de store øvelsene har det skortet på. Skal gjennomføre noen store endringer i heimen, så får jeg se hva fremtiden byr på. Håper du får tilbake gløden @Rufs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hospitering i Kristiansand i dag og i morgen. Kom meg gjennom idag, så da overlever jeg nok morgendagen også. Jeg hater virkelig å være på et nytt sted, fremmed plass og bare ukjente mennesker. Er vel så nært opp mot angst man kan komme tror jeg. Selv om jeg innerst inne vet at det går jo bra. 

Merker også at jeg sliter ekstra med å reise fra Gira nå, når jeg vet at hun mest sannsynlig ikke har så mange måneder igjen. 

På den positive siden så er det strålende sol ute, så jeg tror jeg må ta meg en tur ut. Tenkte også og innom stoff og stil mens jeg er her, selv om jeg er litt skeptisk mtp smittenivået i Kristiansand. Men tenker det går bra med munnbind og god håndhygiene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, simira skrev:

Det kan jo være angst selv om du ikke får fullstendig panikkanfall av det. Og krevende nok. Men tøft at du greier det!

Jo, det kan jo det. Synes bare at folk bruker angst-ordet så lett, så jeg er litt redd for å være en "sånn" person. Jeg tenker at angst er en diagnose, mens noen snakker om angst som at det er noe alle har, og at man har angst bare man synes noe er litt stress. 

Jeg tror nok, og har alltid tenkt, at jeg har en form for sosial angst. Har aldri fått det konstatert, men så går jeg jo helst ikke til legen heller. Og hvertfall ikke for å snakke om slike ting, det er for skummelt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/17/2021 at 2:37 PM, Rufs skrev:

Mister dere motivasjonen for å trene hund når som alle (?) stevner avlyses og utsettes? Egentlig liker jeg å ta det litt med ro i løpet av vinteren, og så komme i gang med trening utover våren. Men de stevnene jeg har planlagt fremover er stort sett avlyst. Skulle ønske noen av dem ble arrangert :icon_cry:

 

Ja jeg må innrømme at jeg mister litt motivasjonen, litt fordi stevner er så konkret. Da har jeg veldig spesifikke ting vi jobber med i ukene før og jeg liker litt «presset» av at vi måå kunne de og de øvelsene før den og den datoen. Men vi trener nå likevel like mye som alltid, dog litt mer ustrukturert ift øvelser og momenter. Blir liksom litt av alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen i manglende treningsmotivasjon. For meg er det helt avgjørende å ha et konkret mål å jobbe mot, ellers gidder jeg ikke. Og det er noe jeg har kjempedårlig samvittighet for, for frøkna elsker jo å trene uansett, hun bryr seg ikke om det er stevne eller bare for moro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/17/2021 at 2:37 PM, Rufs said:

Mister dere motivasjonen for å trene hund når som alle (?) stevner avlyses og utsettes? Egentlig liker jeg å ta det litt med ro i løpet av vinteren, og så komme i gang med trening utover våren. Men de stevnene jeg har planlagt fremover er stort sett avlyst. Skulle ønske noen av dem ble arrangert :icon_cry:

 

Jeg trener, men motivasjonen og mengden trening denne vinteren har nok vært lavere enn vanlig ja. Nå har ikke jeg konkrete planer om å starte konkurranse i år, men jeg savner virkelig den sosiale biten på treninger og stevner. Vi har trent mye alene og det er ikke så givende i lengden altså ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid litt treningstørke vinteren. Er mye vi ikke får trent på siden det er snøø over alt. Vi trenger stooor plass ? Vi våkner vel snart fra dvalen. Men merker hver vår at vi er satt flere skritt tilbake treningsmessig, siden vi ikke får til å trene jevnt året rundt på alt vi trenger å trene. Merker ikke så mye til avlyste prøver o.l, det er så lite av dem i området uansett, reise langt hele tiden kan vi ikke, så da blir det bare et par prøvestarter i året uansett for oss..

I stedet for å trene i vinter, så har jeg brukt tia på å finne ut om jeg skal ha en til eller ikke ? Jeg landet på ja ? Så da håper vi på det :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke blitt så mye trening her heller. Har aldri konkurrert, så blir ikke påvirket av det. Har alltid variert litt i motivasjonen. Det har i tillegg vært så kaldt og vått ute. Gira liker verken kulde eller regn, så da slipper hun å trene lydighet i slikt vær hvertfall. Trener alltid litt på tur, men ikke noe målrettet, det er bare litt for å gjøre turen mer spennende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det stille og rolig. Kom akkurat inn fra tur etter å ha møtt på en kjenning. @Martineer kanskje ikke så aktiv her lengre, men var ute med sin rottis Akita, som vel ikke har vokst siden jeg så henne sist, og det er MANGE år siden nå. Jeg trodde det var en ny rottweilervalp. ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fikk jeg siste påskudd for å kjøpe robotstøvsuger, jeg er spent på hva GjørDis gjør med hverdagen :D

Støvsuging er noe jeg virkelig ikke fordrar, og med 4 hunder av røytetype, pluss sand og skitt, så er det kjærkomment med litt daglig hjelp... 

Endret av maysofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så aktiv her lenger, men titter innom litt her og der. Nå følte jeg bare veldig for å skryte litt av min fineste. Er så utrolig glad i Arkin, og det er utrolig deilig å ha en hund som fungerer så utrolig godt i hverdagen. Han er så deilig å ha med rundt, han er en fantastisk treningskompis og det viktigste er at han takler å være alene hjemme. Så har han jo blitt så utrolig vakker da :wub: 

521025188_arkinbebisvsnow.thumb.jpg.b9cedcd2c585b5905651d716b509735e.jpg

_DSC0927.thumb.jpg.7aa58fc9edaea17613ff1a43ce1395fc.jpg

 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skulle være en fin og etterlengtet påskeferie ble i stedet omgjort til karantene i går kveld. En pasient jeg var innom før helga ble testet positivt i går kveld. Nå skal "karantenelivet" nytes, og krysser fingrene for negativt svar på testen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! Karantene eller ikke hadde ikke gjort så stor forskjell her. Eller litt akkurat i dag, siden vi har vært i skogen med nevøen. Men ellers er det bare oss og bikkjene og tur og kos. Deilig det, og deilig med vårvær!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, simira skrev:

Lykke til! Karantene eller ikke hadde ikke gjort så stor forskjell her. Eller litt akkurat i dag, siden vi har vært i skogen med nevøen. Men ellers er det bare oss og bikkjene og tur og kos. Deilig det, og deilig med vårvær!

Ingen store forskjeller her heller. Unntatt turplaner med min mor og jobbhelg. Hørtes ut som dere har hatt en fin dag☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her for første gang, selv om det er siste dagen i mars.

Får slenge meg på april i morgen og :D
 

Sittet på hjemmekontor i over ett år nå, fikk valp i mai i fjor. Sååå glad for det! Hadde jeg ikke hatt hund hadde jeg vel hatt snittskritt på 2-3000 om dagen. Nå er det minst 10.000.
Opie er nå ett år, og i bursdagsgave fikk han fjernet klokapsel etter uhell på balkongen....   Så nå er vi nede i 2000 skritt om dagen igjen ?  Kjenner selv at jeg kjeder meg ihjel, og dagene går jo i håndtering av denne foten, rensing, skylling, sokker av, sokker på, hjernetrim/mental aktivisering og ROOOLIGE turer.

bilde.png.7df80fb5496bbf5f0f9841c061cb1548.png

Nå er det straks to uker siden og fy fader, for et slit nå som ettåringen, hannhund Border Collie begynner å samle opp masse innebygget energi men må fortsatt holdes relativt rolig. Ser han blør fort dersom han har fått en liten raptus på tur,  prøver å fange løvblader som blåser etter veien i vinden osv ? 

 

bilde.png.10c73ccce9e6644a7b5ef7743e4b3ab2.png


Skal sies at han i tillegg har byttet størrelse på lampeskjerm to ganger (!) da han finner sine måter å nå frem til bakfoten på. Lampeskjermen har klart å få av seg i tillegg - så på natta må den festes i sele. Ser jo ut som dyreplageri med alle disse "tauene" og utstyret han skal ha på seg når han skal sove "godt".

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...