Gå til innhold
Hundesonen.no

Finner ikke NKK- reg hund i Dogweb


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Rufs skrev:

Jo, hvis hunden er registrert i NKK skal den vises i DogWeb. Men alt tar langt mer tid nå i Corona-tiden. Langt lengre til enn tidligere. Er du sikker på at den er registrert? (og ikke bare ligger på vent til å bli registrert)

Ja, jeg er sikker, har prøvd å registrere et valpekull. Og da kommer han opp, men mangler testikkelattest. Jeg vet at hannhundeier er seriøs og kommer til å ordne det. Men jeg stresser litt fordi vi snart skal levere valper, og de skal jo ha eierskifte. Valpene er chippet. Må vi bare vente med eierskifteskjema til vi får ordnet alt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kullet blir ikke ferdig registrert før testikkelattesten er på plass og da kan du heller ikke foreta eierskifte.  Du må kontakte hannhundeier så den blir sendt NKK. Eierskiftet gjøres elektronisk når du får stamtavlene og eierbevis. Alle valpene blir registrert på oppdretter. 

Endret av MollyC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MollyC skrev:

Kullet blir ikke ferdig registrert før testikkelattesten er på plass og da kan du heller ikke foreta eierskifte.  Du må kontakte hannhundeier så den blir sendt NKK. Eierskiftet gjøres elektronisk når du får stamtavlene og eierbevis. Alle valpene blir registrert på oppdretter. 

Takk for svar. Første kullet vårt. Så alt er nytt. Skal kontakte hannhundeier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MollyC skrev:

Hvis hannhunden har utstillingsresultater å vise til, kan du få en bekreftelse på dette og.

Ikke utstilling, men gjeting. Er litt mindre stresset nå når jeg vet at flaskehalsen er NKK. Vi skal ta kontakt med hannhundeier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2021 at 2:33 PM, Tricolor skrev:

Ikke utstilling, men gjeting. Er litt mindre stresset nå når jeg vet at flaskehalsen er NKK. Vi skal ta kontakt med hannhundeier. 

Gjeterhundprøver regnes ikke som tilstrekkelig resultat, så eier må nok til veterinær og skaffe testikkelattest. 

Har hunden noen kull i Sverige? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...