Gå til innhold
Hundesonen.no

Tisseturer - hvor ofte?


Setter1
 Share

Recommended Posts

Hei :)

Jeg lurer på hvor ofte en hund på 1 år må luftes? Det er sikkert veldig individuelt, men.. Vår setter tispe på 1 år må ut å tisse hver 3-4 time på dagtid, virker ikke som hun klarer å holde seg lengre enn det. Er det normalt? Hun gir tegn ved å bli urolig, gå til døra og pipe litt. Mulig hun bare kjeder seg, men syns det er vanskelig å vite forskjellen. Hun holder seg hele natta, 8 timer.

Klarer de å holde seg lenger når de blir eldre eller er det noe som må trenes på? Ignorere maset og vente litt og litt lenger før vi går ut?

Endret av Setter1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare å prøve å vente ut litt og eventuelt be henne legge seg igjen. Men ja, veldig individuelt. Våre er nok ute sånn ca. hver 3-4 time når de går gå som de vil. Dvs, den ene kan holde seg veldig lenge hvis det er kaldt og/eller vått.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Sliter litt med det samme
Min har egentlig hatt samme rutiner fra han var kanskje 9 mnd til nå 11 mnd.

Holder seg rundt 9 timer på natta. Ut på morgentur kl. 7, men så må han ut igjen 11..!
Noen ganger begynner han å mase igjen allered eklokka 9-10 ? 
Men prøver å vente til hvert fall tidligst 11, og jobbe videre med å forskyve lenger og lenger - til hjemmekontortiden plutselig tar slutt  ?
De gangene jeg er streng, f.eks. opptatt med møter på hjemmekontoret så må han bare legge seg og vente/sovner.

Det positive for oss er at vi nå holder oss til 4 turer om dagen da. Det tenker jeg er helt greit, minimum bør jo være 3-4 turer om dagen.
7 - 11 - 16 - 21 sånn cirka, og så er jo 16-turen på hvertfall en times tid. 

Men vi må absolutt få skyve på den lunsjturen, til den dagen jeg må tilbake på jobb og være der i 8 timer, som jo blir 9 timer borte, kanskje 10 timer han må holde seg. Off, må få meg hundepasser, vil ikke at han skal være alene hjemme såå lenge egentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig kjent ut, Opie! Vi har nesten eksakt samme lufterutiner som deg, bare at vår hund gjerne må ut 5 ganger om dagen, kl 07, 11-12 tiden, 15-16 tiden, 18-19 tiden og kl 23. Vår kan også begynne å mase veldig allerede kl 10, men prøver å drøye til 11-12 tiden. Hun har mye energi på formiddagen og sover ikke så mye da, så mulig vi må prøve lengre morgentur ?

Det gjør oss ingenting nå som vi som oftest har hjemmekontor, men skjønner ikke hvordan hun skal greie seg hjemme alene en hel arbeidsdag når hun må så ofte ut. Foreløbig har hun plass i hundebarnehage de dagene vi er på jobb (hun har litt separasjonsangst, som vi trener på), men målet er jo at hun skal kunne være alene hjemme etterhvert.

Lykke til med hunden din ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...