Gå til innhold
Hundesonen.no

Instruktørkurs på nett?


jma
 Share

Recommended Posts

Hva finnes egentlig av instruktørkurs på Østlandet, og finnes det nettkurs? 
Jeg har de siste månedene hjulpet to jeg kjenner med hverdagslydighet og enkel lydighet med hundene dems, og jeg synes det er kjempegøy å kunne hjelpe andre med hundene sine. Så vurderer nå å satse litt mer på det i fremtiden (om tiden strekker til). Men det er jo ikke bare bare med kurser ved siden av full jobb osv.. ? Dere som er instruktører og har privattimer, hva slags utdanning har dere? Og om dere vil dele, hva tar dere for en privattimer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje litt sær, men jeg mener instruktørkurs skal være mye mer enn et nettkurs. Spesielt hvis det er hverdagslydighet. Da jobber man med mennesker, som gjerne ikke er interessert i feks læringsteorier, men vi må jo likevel forklare hvorfor og hvordan det man gjør fungerer.
Instruktørkurset til feks Siddis Hundeskole har en del, hvor man blir rå på å trene egen hund, lærer forskjellige innlæringsmetoder og får prøvd det ut, har en praktisk og teoretisk prøve på dette med å trene hund.
Den andre delen går ut på å trene mennesker og snakke og forklare og formidle. Der man underviser hver kurshelg og eksamen er å holde foredrag samt undervise. Man blir god på å få frem poenget, selv til noen som ikke bryr seg døyten hundetrening (men kanskje følte de måtte gå et kurs). 

Jeg har gått kurs for mange flinke hundetrenere, men noen av dem hadde så dårlig formidlingsevne at det var penger ut av vinduet. Når man også i tillegg går for noen som bare har trent BC og de skal prøve å motivere en mynde, og ikke kan basicen eller andre innfallsvinkler, da er det ikke kult å ha betalt for et slikt kurs/privattime :P

Håper du får meldt deg på en god instruktørutdannelse ! :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Smartingen skrev:

Jeg er kanskje litt sær, men jeg mener instruktørkurs skal være mye mer enn et nettkurs. Spesielt hvis det er hverdagslydighet. Da jobber man med mennesker, som gjerne ikke er interessert i feks læringsteorier, men vi må jo likevel forklare hvorfor og hvordan det man gjør fungerer.
Instruktørkurset til feks Siddis Hundeskole har en del, hvor man blir rå på å trene egen hund, lærer forskjellige innlæringsmetoder og får prøvd det ut, har en praktisk og teoretisk prøve på dette med å trene hund.
Den andre delen går ut på å trene mennesker og snakke og forklare og formidle. Der man underviser hver kurshelg og eksamen er å holde foredrag samt undervise. Man blir god på å få frem poenget, selv til noen som ikke bryr seg døyten hundetrening (men kanskje følte de måtte gå et kurs). 

Jeg har gått kurs for mange flinke hundetrenere, men noen av dem hadde så dårlig formidlingsevne at det var penger ut av vinduet. Når man også i tillegg går for noen som bare har trent BC og de skal prøve å motivere en mynde, og ikke kan basicen eller andre innfallsvinkler, da er det ikke kult å ha betalt for et slikt kurs/privattime :P

Håper du får meldt deg på en god instruktørutdannelse ! :) 

 Ja du har absolutt et godt poeng! Og jeg er egentlig helt enig. Tenkte bare om det var et typ «enklere» kurs som det gikk an å ta online for å  begynne ett sted og iallfall ha noe å vise til. Takk for tips ??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...