Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket oljetilskudd bruker dere?


Rocket
 Share

Recommended Posts

Jeg pleide gi seloljen fra v&h til Rocky back in the day da den var desidert best på pris for meg. (Fikk 5 liter til innkjøpspris, og helte over på 0,5l flasker og frøs ned) men jeg finner den ikke på nett lenger? Regner med den gjerne er ute av produksjon. 

Så da lurer jeg på hva dere soniser anbefaler nå til dags. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte også tidligere samme selolje, men det ble jo etterhvert slutt. Nå har ikke min leddpasient stått så lenge på laksolje, så kan ikke si noe om virkning og kvalitet, men her bruker vi Norsk Dyrehelse sin. 207kr for 1l (oppdretter) :)

image.thumb.png.5cf536ab38ef0e9ab89d74cbc3268fdd.png

Endret av maysofie
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ja, noen flere som har erfaringer med lakseolje kontra selolje? Jeg har igrunn ikke tenkt så mye over det, våre får denne fra Nutrivet:

https://www.zooplus.no/shop/hund/spesialfor_tilskudd/hudogpels_spesialfor/oljer/599608

Ok pris, 192/l, kjøper også cosequin/leddpulver der i store bokser.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, simira said:

Hm, ja, noen flere som har erfaringer med lakseolje kontra selolje? Jeg har igrunn ikke tenkt så mye over det, våre får denne fra Nutrivet:

https://www.zooplus.no/shop/hund/spesialfor_tilskudd/hudogpels_spesialfor/oljer/599608

Ok pris, 192/l, kjøper også cosequin/leddpulver der i store bokser.

Det var jo ikke dumt!!! Bestiller allerede kattemat der! Hvordan er holdbarheten synes du?

Endret av Rocket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, simira said:

Tja, jeg bestiller tre flasker i gangen, men de holder jo ikke lengre enn et par måneder her i huset. Ikke noe problem med 2-3 mnd ihvertfall.

Det er bra! Jeg kom på jeg kan jo alltids kjøpe flere i gangen og bare bytte til en vanlig bruskork istedenfor pumpa, hvis det passer, og så fryse ned eventuelt. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Just now, Rufs said:

Syns dere virkelig at oljetilskudd er nyttig? Og hva er det egentlig godt for?

Jeg har aldri gitt hundene mine noe tilskudd til vanlig mat, men så tar jeg selv heller aldri noe tilskudd (vitaminer, tran o.l)

 

Min blir veldig fin i pelsen i alle fall. Og ettersom hun er en eldre hund med leddplager tenker jeg at det sikkert kan være lurt. Jeg har selv dårlige knær, og merker stor forskjell når jeg tar Omega 3. Så min konklusjon er at det kan være nyttig.

Endret av Wilhelmina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min begynte å bli sær på maten hun fikk, og kunne gå et par dager uten å spise mer enn et par biter, men etter at jeg begynte å gi henne lakseolje sleiker hun skåla si hver eneste dag. Så for min del er det mest for å være sikker på at hun får i seg maten sin, pluss at det jo ikke kan skade tenker jeg ??‍♀️Tar ikke noe tilskudd selv, men føler ofte at jeg sikkert burde ha gjort det! 

Gir forresten brilliant lakseolje, fordi den er i passe stor flaske med pumpe og på tilbud for Buddy-medlemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/8/2021 at 10:29 AM, Rufs said:

Syns dere virkelig at oljetilskudd er nyttig? Og hva er det egentlig godt for?

Jeg har aldri gitt hundene mine noe tilskudd til vanlig mat, men så tar jeg selv heller aldri noe tilskudd (vitaminer, tran o.l)

 

Absolutt!!! Pelsen ble myyyye bedre! Og det på tross av godt fôr i utgangspunktet. Han fikk også glucosamin/MSM/kondroitin etc for ledd da han hadde ryggproblemer, kombinert med BoT dekken. Merket markant forskjell med og uten tilskudd. (F.eks fra å slite med og hoppe opp i sofa og vegre seg for å hoppe ned, til å gjøre det uten problem.)

Jeg må selv ta f.eks magnesium. Får syke muskelkramper både her og der uten, men så har jeg dårlig opptak i utgangspunktet. Så her går det både i multivitamin og d vitamin også. Var lav på folat av alle ting for noen år siden av alle ting. :icon_confused: Men det kan være pga medisiner også da, og så gikk jeg på svak cellegift noen år også. Det fucker på en måte opp litt ting. :Laugh: Jeg tok også Nattlysolje eller hva de kaller det og hadde god effekt på eksem pga det, men ble dyrt i lengden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...