Gå til innhold
Hundesonen.no

Stødig Y-sele med metallås


Recommended Posts

Fant ikke noe tema tilsvarende, så da lager jeg et eget.

Aller først - jada, jeg vet, de tobeinte har ikke gjort en god nok jobb med å oppbevare selen trygt nok. Men gjort er nå en (seks?) gang gjort. ?‍♀️

Jeg er på utkikk etter en god Y-sele med metallås. Dette fordi vår kjære lille plastikknasker nå har spist seg gjennom godt over 3000 kr i non-stop-seler til nå i sitt 10 måneder lange liv.
Undertegnede har selv prøvd å være flink å henge selen høyt i gangen når den ikke er i bruk, men når man ikke bare er en tofoting, blir det vanskeligere å kontrollere...
Jeg er da altså lei av å kjøpe dyre non-stop-seler som blir spist opp så snart noen finner det for godt å legge selen fra seg noe annet sted enn på knaggen i gangen... ?

Har googla litt, men har foreløpig ikke fått noen treff. Finner mange seler som ser solide ut, men et fellestrekk er altså plastikklåsen, og Hjørdis EEEELSKER å tygge på småplastikk - spesielt dersom den sitter fast på selen.

Hun har halsbånd også, men det brukes sjelden, da vi som oftest er i skogen eller andre steder hvor sele er mer fornuftig. Halsbåndet har hun bare fordi hun går i "barnehagen", for å bli lettere å få tak i dersom det trengs. ?

 

Så til spørsmålet mitt - er det noen som med sikkerhet kan tipse meg om en behagelig, solid Y-sele med metallås?

 

Bilde av Hjørdis Makuleringsmestermaskin

20201122_181026.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Milius said:

Kan hende det er enklere å kjøpe løse metallspenner og bytte ut på en av selene dere har? 

Tanken slo meg i det jeg lastet opp denne tråden. :) Må se hvordan låsen er montert og om det lar seg gjøre å løsne på det som er der uten å ødelegge ytterligere. Takk for tipset!

Det beste hadde jo vært om tofotingene kunne ha hengt opp selen etter bruk, meeeen... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...