Gå til innhold
Hundesonen.no

Mål 2021


maysofie
 Share

Recommended Posts

Konkurransesesongen ser ut til å være over, men vi har enda en måned på å klare målene fra 2020 igjen! 

Hvilke mål har dere nådd og ei, og hvilke mål har dere satt dere for neste år? Vi kan jo prøve oss å planlegge utenfor COVID-19, i håp om at det blir litt mer aktivitet i 2021 :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎12‎/‎29‎/‎2019 at 11:32 AM, Rufs skrev:

 

Mål 2020:

Motivasjonen for å trene og konkurrere er for tiden lav. Så jeg vet ikke helt hva målene skal være...

 - Motivasjonen kom, og ble værende. Vi har hatt et fint år, jeg og hunden :vin:

Rally: Debutere i elite. Har ikke mer mål enn det

 - Vi har bare startet 4 ganger. Det var nok syns jeg. Men har fått Cert, så da er vi fornøyd

LP: Starte noen ganger i kl 2. Forhåpentligvis klare gullmerke (dvs få poeng i alle øvelser)

 - Joda, vi fikk gullmerket, og er klar for kl 3 (Dvs vi trener og trener)

Bruks: Starte en gang til høsten (=lokalt stevne)

 - Vi startet og fikk opprykk til C. Dette var kjempegøy

Kurs: Har allerede planer om sporkurs og lydighetskurs. Kurs liker jeg så hvem vet; kanskje blir det flere kurs ??

 - Gikk to veldig bra kurs. Om ikke helt de som var planlagt i utgangspunktet 

Endret 26. November 2018 av Rufs

Sånn hundemessig så har 2020 vært ett bra år. Junior er mer moden, og jobber bra og veldig jevnt på stevner 

Mål for 2021:

Rally: Starte og få de siste Certene? Er litt usikker, vi får se

LP: Debutere i Kl 3. Setter ingen krav eller ønsker til resultater :twitch:

Bruks: Starter vi igjen så blir det i klasse D. Kan jo ha som mål å få tittel 

Kurs: Er allerede påmeldt til ett lydighetskurs. Håper det dukker opp noen flere

Ellers så ser jeg at neste år vil jeg bare ha en hund igjen. Gamlemor er sliten. Det er på tide å la henne slippe. Det gjør så vondt :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål 2020:

- Diplom i Nosework. 

Nei. Vi konkurrerer i Sverige, og der har det ikke vært mulig å delta på noe i år.

- Elite blodspor.

Nei. Det har vært få prøver her i nord denne sesongen, og jeg hadde ikke motivasjon til å kjøre langt og bo dyrt, og kanskje få litt korona på kjøpet...

- Stille litt ut.

Nei. Er ikke SÅ interessert i utstilling at jeg orker sånne forsamlinger midt i en pandemi.

 

Så i år har vi rett og slett ikke gjort noe morsomt i det hele tatt :no:

 

Mål 2021:

Ikke få korona.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målene for 2020 ble oppfylt med god margin (minus rypejakt - det meste var jo stengt der hvor jeg var i høst). Ble klare nok til å debutere i konkurranse og med 1.  og 4. plass og opprykk til AK i Working Test og 2x 2.-premier i B-prøver, så ble det over all forventning.

Mål for 2021 er bestått AK i WT og 1. premiering (som gir opprykk til AK) i B-prøver. Sistnevnte kan gå veldig greit - eller bli veldig vanskelig - det er «bare» jaktfoten det går på, så trener nå med tanke på AK i B-prøver og har som håp - om ikke mål - å også få startet i AK i løpet av 2021. Hadde jeg kunne reist land og strand rundt og deltatt på det som var av konkurranser, så hadde disse målene vært for lave, men sannsynligvis snakker vi bare to forsøk for hver av grenene for min del og da kan det skje mye rart.

Ellers vurderer jeg sommerkurs i retrieverjakt i Hemsedal og har fremdeles som hovedmål at alt bare skal være gøy.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål 2021

Komme i gang med Balder. Håper å få meldt oss på i kurs i rallylydighet og agility for så å mote oss å starte litt.

Og komme igang med smellertreningene igjen og så starte smått i konkurranse der.

Pluss hive oss med på kurs innen spor osv. 

Alt i alt ser jeg frem til ett år med mye hundemorro ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
 
Mål for 2020 var å få tatt mentaltest, det har vi ikke fått gjort fordi vi skal ta det i Sverige der oppdretter bor.
Det var ferdselsprøva, og den har vi bestått ? 
Og å trene så mye som mulig. Vi har fått trent mye C og lydighet, men burde ha trent mer spor.
I tillegg har vi fått plass i en utrolig bra treningsgruppe der vi får masse støtte og god hjelp, og det er jeg så utrolig glad for! 
 
Mål for 2021 er å gå mer spor og ta IGP1, og mentaltest. 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nå måtte jeg sjekke hva jeg hadde skrevet sist:

Mål 2020:

 Bror:

-Bestå NRH sin appellprøve. 
Ja, det gjorde vi allerede i starten av januar! ??

-Trene masse og jobbe videre mot godkjenning i NRH.

Ja, det har vi absolutt gjort! Har bestått B-godkjenning på ettersøkning i NRH, samt bestått både feltsøk og mørkesøk. 

-Ta MH

Det ble det aldri noe av. Var påmeldt, men den ble avlyst pga en viss pandemi...

 Fetter:

 -Starte NBF spor klasse D.

Hehe, det ble det heller ikke noe av. Skylde delvis på pandemi og delvis på lydighetsmotivasjon? ?

 

 

Mål 2021:

Bror:

1. Bestå klasse C lavine, og helst også klasse B.
En del av lavineseongen i fjor røk pga. covid-19, og det ser det ut til at denne sesongen også kan gjøre, så vi får rett og slett se hvor mye vi får trent...

2. Bestå klasse A ettersøkning og bli godkjent redningshund i NRH. 

Ja, her kjører vi på med hårete mål, så får vi se hva året bringer. ?

3. Få gjennomført MH.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var målene våre for 2020: 
Milo: Starte offisiell rallykonkurranse kl 1. We did it! Ikke nok med det, vi mangler et til napp er han klar for kl 3? 

Lære oss de ulike øvelsene til LP sølvmerke (eventuelt bronsemerke hvis noen holder det her i området). Mja ja, blitt mye rally. Så han kan øvelsene, men det må pirkes på. 

Finpusse «fot» og «utgsstilling», skal også på kurs om dette med begge hundene! Definitivt finpusset, men kan alltids finpusses litt til?

Atlas: Melde på utstilling valpeshow + unghund. Ble ikke valpeshow pga corona, men fikk dratt på dobbelutstilling i slutten av August! 

Gå på utstillingstreninger??Jepp!

Innlæring grunnferdigheter. Jepp, men aldri utlært eller «ferdig» der. 

Kanskje sporkurs på begge/en av hundene? Nei, avlyst. 

Mål for 2021: 

Milo: 

  • Komme oss i elite i rally, få «championat» i hermetegn - blandingsfis jo
  • Starte LP kl 1

Atlas: 

  • Være klar/opprykk til kl 3 rally, kanskje starte? 
  • Debutere i bruks 
  • Komme oss godt på vei i de ulike øvelsene i LP, ikke nødvendigvis starte
  • Prøve oss i jaktanleggsprøve for spaniels til høsten 2021
Endret av Miloficent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål 2020
- Ettersøksgodkjenning 
- Utstillingstrening og evt. stille på en utstilling. 
Dette ble det ikke noe av pga. pandemien. Vi har det ikke travelt, så tar det når situasjonen roer seg.
- Jakt ✔️
Det har det blitt og er heller ikke ferdige i skogen for i år. Dyktig hund allerede og gleder meg til å se hvordan hun utvikler seg i årene som kommer.

Mål 2021
Eneste målet vi har er å få ettersøksgodkjenningen i boks til høsten. Alt annet av organiserte aktiviteter avventer jeg til koronapandemien er et tilbakelagt kapittel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅL 2020

Få fikset meldingene i søk - tja... Det kom seg, så kom det seg ikke likevel. Litt igjen ?

✔ Bli ferdig med rehabilitering etter korsbåndsoperasjon - feires enda! Friskmeldt i mai! 

✔ Mørkerundering NRH - bestått i april! 

✔ Feltsøk NRH - bestått i april! 

✔ Orientering NRH - bestått i april! 

Mer lp og evt starte diverse prøver vi får lyst til. - tja... Det har blitt lite lp, både trening og stevner. Startet IBGH1 med tittel, startet rally som resulterte i 2 ganger direkte opprykk, og fått seg RL1 tittel. Skulle starte mer, men avlyst pga en viss pandemi... 

MÅL 2021

- A-godkjenning ettersøkning (Oi. Det var ekstremt skummelt å skrive ned og si høyt... Men den som gir seg er en dritt)

- RL2 tittel 

- IBGH2 

- Levere bacheloroppgave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke måla mine fra i fjor- men ingen av de ble klart pga en viss pandemi og motivasjonsbrist.

2021

- Starte i NM rally, og være blant de 30 beste

-hundekroppen skal være frisk

-bestå NW test i alle lukter, og være med i konkurranse

-trene på hobbybasis mot FCI 3

- gå et smeller/nosework, el kurs

-

 

så får vi se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine mål for 2020 var: 

Få meg valp i februar:
- Yes. Lapras kom i hus 22.feb
Gå valpekurs 
- Oh yes. Valpekurset var et av fire kurs i år. 
Gå trenerutviklingskurs del 1
- Ja. Kurs nr. 4
Prøve meg på en utstilling 
- Nope. Fikk aldri trent på det eller gått på en. 
Klare sparemålene hver måned 
- Nja. Ble jo plutselig enslig i juli, slik at da måtte jeg forandre alt?
Drite litt mer i hva min far sier om meg, og motbevise han i alt (han har ikke troen i meg) 
- JA! Det har jeg faktisk klart, haha. 
Finne noe jeg vil bli, og faktisk fullføre et semester?
- Går sykepleien, og er snart i boks med første semester?

Mine mål for 2021: 

- Gå enda flere kurs innenfor alt som er åpent og ledig og greit for lommeboka
- Klare meg gjennom semester nummer to. 
- Kose meg på jobb 
- Kose meg mer i hverdagen, og roe ned stresset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for 2020
For 2020 vet jeg faktisk ikke om jeg har noen mål for Blondie. Hun er såpass gammel at jeg er svært usikker på om det er noe poeng å konkurrere. Hun har fått dårligere hørsel og syn med årene, så det er ganske vanskelig å få henne til å forstå hva jeg ønsker. Så jeg tror vi fortsetter bare med det siste målet vårt videre i 2020. Hun skal leve et godt liv på sine elder dager, være så frisk som hun kan, spise godt og få masse kos ❤️ 

 

Oppnådd! Blondie hadde vondt i munnen en periode og tok tannrens og måtte trekke noen tenner. Hun har en mild økning på nyreverdiene. Etter tanntrekken har hun det mye bedre, spiser mye mer, har lagt på seg og pelsen hennes kjennes mye bedre ut ? Dessverre så føler jeg nok litt at jeg har henne på lånt tid, og jeg må bare ta hver dag jeg får med henne som en glede. Så jeg setter nok ingen mål for oss i 2021 ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/1/2020 at 11:25 PM, maysofie skrev:

Mål 2020:
I 2020 håper jeg å ta opp trenden med god trening, samt gå flere kurs, mer tur og generelt være flink til å trives med flinke hunder. Bli mer komfortabel med konkurranser, især gjeterhundprøver, tørre ta plass. Ellers håper jeg å ivareta prosjekt om psykisk helse, og også starte på den fysiske. Kanskje prøve seg litt i jobb eller skole?

Regelmessig trening har det forsåvidt blitt, men bare i gjeting, ellers har vi falt av lasset. Et kurs for ny instruktør i gjeting. Mer komfortabel på gjeterhundprøver har jeg faktisk blitt! Prosjekt helse er pågående, opptak av skolegang er påbegynt :ahappy: 

Lyn
- Fortsette være flink mammahund - CHECK!
- Debutere i LP2 - Nei, var påmeldt, men løpetiden kom utimlig :lol: 
- Cert i RL Elite - Nei, blitt to starter i år. Hun kom seg riktignok til finalen i NM!
- Godkjent gjeterhundprøve klasse 3 - CHECK!
- LP/RL-kurs - Nei

Floss
- Fortsette utvikle seg som sportshund - Nja, vi trente et par uker med god fremgang
- Debut RL1/LP1 - Ja, debuterte i RL1 i vår, men ble med det
- Fortsette utvikle seg som gjeterhund - CHECK!
- Godkjent gjeterhundprøve klasse 2/3, eventuelt starte Norgesserie - Hun fikk både godkjent klasse 2 og 3, og vant begge klassene sine. Ble i tillegg fylkesmester i klasse 3, og med det reserve til NM! Norgesserie-start ble det dessverre ikke pga. drektighet. Hun klarte også dra i land brukskravet for utstilling med en til poengsum over 90!
- Starte europeisk og norsk unghundmesterskap - Begge avlyst
- Mer praktisk arbeid! - CHECK, har tatt over som hovedhund her hjemme!
- Flere kurs - CHECK, et gjeterhundkurs ble det
- Øyelysing - CHECK, øyelyst uten anmerkning
- Valper? - CHECK, 5 fine små har kommet til verden 18.11.2020 ❤️ 

Keo
- Siste nappet i RL3 - CHECK, ble en start med siste nappet og da tittel!
- Mer agility? - Nei

Valpen
- Legge grunder for en fin og trivelig hund - Njaæi, hei koronavalp og lite treningsmotivasjon
- Begynne trene grunnferdigheter for sport - Njaæi igjen, kan noe, men alt for lite
- Vokse seg stor og sterk! - Hun har vokst og er sterk, men er slett ikke stor :lol: 
- Tenne på sau og starte trening - Check? Hun er tent, har kanskje trent mer den siste uka enn hele det siste året
- Helsetester - Check? Vi har booket røntgen til neste uke og DNA-kit er bestilt

Mål 2021:
I 2021 skal jeg bli litt flinkere til å trene annet enn bare gjeting, men først og fremst bli en bedre hundefører. Fortsette jobbe mot å bli mer komfortabel i konkurranse- og treningssettinger. Delta på et kurs eller to om det er forsvarlig. Holde motivasjon til skoleganger og prøve komme seg litt videre med helse

Lyn:
- Cert i rallylydighet
- Debutere LP2, begynne jobbe mot LP3
- Ellers være verdens beste sidekick!

Floss:
- Utrede ryggen og holde henne symptomfri
- Fortsette utvikle seg som arbeidshund
- Debutere i Norgesserien
- Starte mer rally?

Keo:
- Debutere i RL Elite?

Pil:
- Øyelyse
- Fortsette utvikle seg som gjeterhund
- Godkjent gjeterhundprøve
- Jobbe mot klasse 2 og 3
- Trene mot debut i RL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev ikke ned noen mål her for 2020, men målet med Eine var å nyte den siste tiden og det har jeg fått gjort til gangs! Mye lengre enn veterinæren og jeg selv trodde. Fikk vite at kreften hadde spredt seg i januar og ingen trodde vel egentlig jeg skulle greie seg over påske. Men nå er det desember og vi har fått gjort mye fint sammen! Kvalitetstid og gjør det vi begge liker. Blant annet padlet vi en god del SUP i sommer og det var så fint!

Målet for neste år er å fortsette og ta vare på tiden med Eine også håper jeg at jeg får en til hund. 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 12/29/2019 at 7:56 PM, Tonje said:

Mål for 2020:

Blaze: Akkurat samme mål som i fjor.  Holde seg i god form og være med på alt av turer og treninger. 

Blaze fikk MSI og vi har brukt høsten på rehabilitering og sakte opptrening av skulderen. Nå ser det ut til å ha blitt bra og han er med på normale turer igjen.

Skoj: - Trene mot start i lp kl.3, men målet for å faktisk starte er satt til 2021. 

Vi har trent mye og startet i kl.2 en gang, men vi er ikke klare for kl.3 ennå. 

- Starte i bruks kl.D. 

Vi startet i høst og fikk opprykk til kl.C ?

Meg selv:

- Gå ned de kiloene jeg har lagt på meg de siste par årene. 

Eh, nei? Nå er jeg gravid og kommer i hvertfall ikke til å miste noe som helst. 

- Fortsette å trene styrke minst 1 gang i uka for å holde skuldre og nakke i orden. 

Nei..Corona kom og siden har jeg holdt meg unna treningssenter. Ikke bare pga corona det da, motivasjonen var vanskelig å finne igjen.

- Spare mer. Jeg skal ha bolig med større hage om et år eller to?

Har spart en del.

Mål for 2021;

Blaze:

Samme som i fjor. Håpet er at han slipper tilbakefall og kan fungere som turkompis i mange år til. 

Skoj:

- Trene enda mer bruks og starte i kl.C

- Bli startklare for kl.3 LP. Trene mer konkurranserettet.

- Sjekkes for hjertefeil som kan dukke opp på rasen. Han må bli 3 år først.

Meg selv:

- Bli ei god mor for sønnen vi venter. 

- Flytte til noe med større hage og INGEN boende over oss? Lei av lyder fra naboene..

Tror ikke jeg trenger flere mål, jeg tipper livet blir snudd på hodet i mai og da får jeg vel bare ta ting som det kommer? 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

- vi prøver fortsatt å overleve unghundtiden, men det går i grunn ganske bra ? 

- hun ble aldri sikker på å være alene hjemme her vi bor nå, og med matmor permittert fra mai og hjemme på svangerskapspenger fra juni og frem til termin i november, og nå hjemme i mammapermisjon, så var det ikke så lett å få en naturlig gang i alene-treningen. Vi er på flyttefot og håper ting kanskje kan løsne litt i ny leilighet. Så hjemmealene-trening er mål for 2021 også.  

- kurset ble tatt, men pga lockdown uka etterpå så ble det lite av rallylydighet i 2020. Vi blir ikke å fokusere på dette i 2021. 

- det ble mest fokus på en rolig og avbalansert hund som fungerer i hverdagslige situasjoner da vi plutselig skulle ha baby i hus i slutten av året, og ikke så mye på grunnferdigheter 

mål 2021: 

- overleve unghundtiden ?

- hjemmealene-trygghet i nytt hjem 

- delta på nettkurs i triksing for å skape bunnsolid kontakt mellom hund og eier, og høy selvtillit hos hund

- fokusere på nesearbeid ute på tur i dagliglivet

- terpe på innkallingen, da denne har blitt veldig dårlig 

- rotrening, spesielt rundt baby og i situasjoner hun lett blir stresset

2134D096-BF27-48F9-AFF1-690DC8EEDBBC.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan endelig bli med her igjen også! :D 

Limit
1. Overleve valpe og unghundtiden. :Laugh:
2. Valpekurs
3. Spor eller Smeller/Nosework kurs?
4. Lydighets/Grunnkurs kanskje? 
5. Trene jevnlig med venner/lokale klubben.
6. Gå masse fine turer og kose oss sammen! 

Meg selv
1. Flytte uten å slite meg helt ut.
2. Ikke få korona!
3. Ta lappen.
4. Gå litt ned i vekt/trene jevnlig.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målene mine for 2021 er ikke så veldig ambisiøse. Har fått en hund til, en schäfer som nå er snart 7 mnd. og som er tiltenkt å bli min neste redningshund. Har det ikke travelt med henne, for jeg trenger ikke to godkjente hunder uansett, så det kan nok hende vi etterhvert tar noen omveier via konkurranser og prøver.

Rav - Grunnleggende lydighet, og jobbe mye med søksutvikling få et godt grunnlag.

Ivo - Ny regodkjenning ettersøkning (NRH), dvs søksprøver spor og rundering. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2021 blir veldig likt 2020

Begge jentene fikk kull og forhåpentligvis får kull i år å.  

Året har starta med 2 kurs for Liste sin del. Så jeg håper vi klarer bronsemerket i lp løp av februar  :)

Ellerså skal hun få trening og tur. Tviler sterkt på om jeg kommer til og starte i år. 

Albert skal få lov å vokse. Og kanskje vi får stilt løp av året.  Men ellerså skal han i motsetning til sin mor bare være konkuranse hund.  Ustiling blir det lite av på den karn.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Har noen tatt DNA test av hunden?  Har dere forslag til hva som fungere best? Ca hva pris lå det på?   
    • Har vurdert å kalle neste hund for Tora, men det er jo et norsk navn. Men også noe med den jødiske religionen- synes kanskje det er upassende. Hva synes dere??      
    • Ikke at det hjelper problemet, men om dere ønsker å få bukt med lukt især på sommeren, så finnes det luktfjerningsprodukter også til utendørs bruk. Tjoppe kvittering og krav i posten til naboen er ikke dumt heller, selv om det trolig aldri skjer noe…
    • Jeg ville blitt så sinna at dette hadde jeg gjort: Tatt hundebæsjen deres og kastet (ikke lagt den pent) inn mot inngangspartiet deres. Opp etter dør og vegger. Hver enste bæsj! Og jeg hadde aldri gitt meg. De skulle virkelig fått oppleve hvor ekkelt dette er!   Men siden vedkommende er agressiv/voldelig så hadde jeg kanskje gjort det litt i smug...
    • Hei! Jeg har en whippet som har blitt syk, og ingen vet foreløpig hva som feiler han. Lurer derfor på om noen av dere har erfaring med det samme. Han har alltid vært litt merkelig i magen, men det siste året har det tatt av med 5 omganger heftig diaré. Det har gått over etter noen dager skånefôr og probiotika, men i desember kom første runde hvor han fikk en kraftig infeksjon i mage/tarm som krevde behandling med antibiotika. Da ble det også oppdaget b12-mangel, så det har han fått tilskudd av. Det ble mistenkt fôrintoleranse, så han startet på et veterinærfôr for sensitiv mage som han har gått på siden. Han ble frisk igjen, og magen har vært ok (men fortsatt ikke helt bra.) For en uke siden ble han syk igjen. Først diaré, og etter hvert ble formen verre og verre. På torsdag måtte vi dra til veterinær, og det ble bekreftet en ny infeksjon i tarmene og denne gangen har han også fått sår i slimhinnen på innsiden av leppene (hele veien på begge sider). Han har ikke matlyst og vil ikke drikke noe særlig. Det hører også med til historien at han ble operert for urinstein (struvitt) i januar, i tilfelle det kan kobles opp mot noe som er relevant for infeksjonen han har fått. Det er jo nødt til å ligge en sykdom bak som fører til at dette er et tilbakevendende problem - er det noen som har peiling på hva det kan være? (Han får selvfølgelig oppfølging av en dyktig veterinær, men er veldig interessert i å høre om noen har lignende erfaringer)
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...