Gå til innhold
Hundesonen.no

Norskprodusert fòr?


Grønn
 Share

Recommended Posts

Jeg har funnet Labb og Apetitt. Finnes det flere tørrfor som produseres i Norge med norske ingredienser?

Jeg liker å bruke norsk kjøtt til oss mennesker med tanke på dyrevelferd og (antibiotikaresistente) bakterier, og tenker at det vil jeg gjerne gjøre med hundematen også hvis det er mulig. Også liker jeg å handle så kortreist som mulig.

Endret av Grønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troll er også norskt tørrfòr, med mindre jeg tar feil. Om du inkluderer våtfôr/råfôr har du endel mer annet å velge i, deriblant Vom & Hundemat, Provit, Norwegian Polar og Rawfôr. Et par av disse har frysetørkede varianter også, men der har jo riktignok en litt annen pris enn både våtfôr og vanlig tørrfòr :) 

Endret av maysofie
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, maysofie said:

Troll er også norskt tørrfòr, med mindre jeg tar feil. Om du inkluderer våtfôr/råfôr har du endel mer annet å velge i, deriblant Vom & Hundemat, Provit, Norwegian Polar og Rawfôr. Et par av disse har frysetørkede varianter også, men der har jo riktignok en litt annen pris enn både våtfôr og vanlig tørrfòr :) 

Troll lages i Sverige såvidt jeg vet, med tanke på dyrevelferd og antibiotikaresistens er det ganske like forhold der som her

Endret av Meg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/6/2020 at 6:18 PM, Salka skrev:

Noen som har erfaring med dette? :)

Brukt det en stund på Maja golden, pga at søster har hatt avtale med dem for sine vorsthere (trekkhunder, både under intensiv trening (Med noe kjøtt i tillegg tror jeg ) og eldre hund) Fungerer godt for dem har jeg inntrykk av, fungerer godt for Wilma (mammas flat coated) og har fungert godt for Maja, men hun har fått litt mer hudproblem med alderen (ichtyose, kløe) så jeg er på vei over på noe mer hudvennlig. Jeg er ingen fôrekspert, men tenker det er et helt midt på treet, økonomisk fôr. Så får andre uttale seg om næringsinnhold...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 11/6/2020 at 6:18 PM, Salka skrev:

Noen som har erfaring med dette? :)

Ja. Dvs kjøpte en sekk som viste seg å være utgått på dato. Når jeg ville bytte så var det ikke mulig da forhandler ikke hadde forsekker med godkjent holdbarhet inne på lager. 
 

Kan tenkes foret er kurant,men sjekk i hvertfall at det jevn/stabil tilgang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...