Gå til innhold
Hundesonen.no

Vil kun ha frysetørket vom


Goldengull
 Share

Recommended Posts

11 måneder og hatt spisevegring i lang tid, alt av mat er forsøkt uten hell. Både i skål, som søk etc. Nå har jeg sett at han elsker frysetørket vom, men det er jo en hinsides pris på dette. Nesten 500 kroner for 900 gram, som tilsvarer 2,7kg vom, altså ikke særlig drøyt. Til sammenligning koster vanlig vom rundt 450 for ni kg.

Noen som vet om billigere merker, men som også er bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han tynn? Du sier du har prøvd "alt" av mat, hva vil det si? Alle tøffôr, våtfôr og råfôrtyper?

Jeg har laget meg en prisoversikt her: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1NNLDwmbxwhxZqruvn6GVUY0zzKvpg86hZJ8u2usy_6E/edit?usp=sharing

Tilpasset mine hunder såklart, men gir en indikasjon.

 

Ellers kan du lese en del råd om matvegring på forumet her, men så lenge han er frisk så bør det være et løsbart problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, simira skrev:

Er han tynn? Du sier du har prøvd "alt" av mat, hva vil det si? Alle tøffôr, våtfôr og råfôrtyper?

Jeg har laget meg en prisoversikt her: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1NNLDwmbxwhxZqruvn6GVUY0zzKvpg86hZJ8u2usy_6E/edit?usp=sharing

Tilpasset mine hunder såklart, men gir en indikasjon.

 

Ellers kan du lese en del råd om matvegring på forumet her, men så lenge han er frisk så bør det være et løsbart problem.

Han har blitt veldig tynn. Det eneste jeg får i ham er frolic som godbiter på tur. Lirker jeg i ham noe annet nekter han ta det. Jeg har forsøkt sju ulike typer mat nå, av både tørt, vått, dyrt og billig, og vom, som han har spist siden valp har jeg forsøkt i alle mulige varianter og temperaturer. Vurderer å kjøpe frysetørkemaskin så jeg kan kjøpe vanlig vom og tørke det selv for å spare penger. Han vil jo koste noen tusen å mate hver måned hvis jeg skal kjøpe ferdig frysetørket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/21/2020 at 9:21 PM, Nybegynner2020 said:

At han er frisk og fin. De har bekymret seg overraskende lite om det, synes jeg. Skylder på tenåringsfakter, men synes det har vart lenge nå. Heldigvis hiver han innpå med frysetørket, så får prøve fase det ut etter hvert og lure i ham vom. 

Må si meg litt enig med vetrinær her. For meg høres det ut som typiske tenåringsfakter. Min hund var også sånn "hobbyanorektiker" når han var i den alderen, men det ga seg når han bikket 2 år ca. 

Har du prøvd vanlig vom? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...