Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå oktober


Mardina
 Share

Recommended Posts

Kjenner på at jeg har behov for et fargeskifte. Da jeg flyttet inn i leid 38-kvm leilighet med hvite gipsvegger valgte jeg å gå for hvitt, grått og sølv for å passe inn i fargepaletten i leiligheten, og fordi mørke møbler lett blir dominerende i så små rom. Men gud bedre så lei jeg er av kalde, hvite farger! Jeg kjøpte et rødt shaggy gulvteppe for å live opp litt, men det dominerer ganske mye. Nå skal jeg flytte til ny, litt større leilighet (fortsatt leid) og kjenner på at jeg har mest lyst å bare selge alt og gå amok i varme, myke jordfarger? Trenger en lottogevinst eller noe først bare! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Oktober. Endelig ♡ Valprne er født.  Jeg har snart bursdag. Det er snart vinter.  Fine banden min ♡

Akkurat nå regner det kraftig ute. Jeg sitter hjemme på sofaen med fyr i ovnen og verdens to beste hunder ved min side. ❤️ Tiden flyr forresten! Nå er Nevø 10 år(og sprek som en loppe!), Fetter e

Har meldt oss på grunnkurs i agility i november, iih ? Aldri vært på hundekurs, bortsett fra et par valpekvelder for to år siden, så jeg aner ikke hva jeg går til! Håper alle er snille ?

Posted Images

Just now, Pixie said:

Kjenner på at jeg har behov for et fargeskifte. Da jeg flyttet inn i leid 38-kvm leilighet med hvite gipsvegger valgte jeg å gå for hvitt, grått og sølv for å passe inn i fargepaletten i leiligheten, og fordi mørke møbler lett blir dominerende i så små rom. Men gud bedre så lei jeg er av kalde, hvite farger! Jeg kjøpte et rødt shaggy gulvteppe for å live opp litt, men det dominerer ganske mye. Nå skal jeg flytte til ny, litt større leilighet (fortsatt leid) og kjenner på at jeg har mest lyst å bare selge alt og gå amok i varme, myke jordfarger? Trenger en lottogevinst eller noe først bare! 

Mye fint å finne på Finn.no hvis man vil gjøre det billigere. Nille, Jysk og Rusta har også en del interiør til en billig penge?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Mye fint å finne på Finn.no hvis man vil gjøre det billigere. Nille, Jysk og Rusta har også en del interiør til en billig penge?

 

 

 

Ja, jeg sitter og drømmer meg bort? Leter etter lampe i denne stilen i lavere prisklasse: https://www.bohus.no/belysning-1/lamper/gulvlamper/moon-gulvlampe-1 

Tepper, tekstiler, blomsterpotter og sånt er det lett å finne billig, møbler blir fort dyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå regner det kraftig ute. Jeg sitter hjemme på sofaen med fyr i ovnen og verdens to beste hunder ved min side. ❤️

Tiden flyr forresten! Nå er Nevø 10 år(og sprek som en loppe!), Fetter er 5 år og Bror er 1 år. ???? 

Endret av Artemis
  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det skal bli godt med litt "vinterferie", Dvs noen måneder uten konkurranser og (målrettete) treninger. 

Bare turer og aktiviteter etter lyst og behag ?

(Her jeg bor stenger hundeklubber litt ned i de mørkeste/våteste/kaldeste mnd. Jeg tror både hunder og førere kan ha godt av litt "ferie". Er det sånn hos dere også?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Rufs said:

Jeg tenker det skal bli godt med litt "vinterferie", Dvs noen måneder uten konkurranser og (målrettete) treninger. 

Bare turer og aktiviteter etter lyst og behag ?

(Her jeg bor stenger hundeklubber litt ned i de mørkeste/våteste/kaldeste mnd. Jeg tror både hunder og førere kan ha godt av litt "ferie". Er det sånn hos dere også?)

Her er det ikke akkurat sånn at aktivitetene stenger ned(i alle fall ikke etter at jeg flyttet tilbake til Vestlandet), men det blir litt andre aktiviteter. Jeg driver jo i hovedsak med redning med mine hunder, og mye av året går med til rundering, spor og andre relaterte aktiviteter. I vintermånedene blir det lavinetrening, søk i bygg og søk på industriområder, samt mer fokus på lydighetstrening. Det tror jeg bare hundene har godt av. I nord kan man jo ikke rundere hele året slik man kan her i sørvest. Men jeg tror ikke hundene nordpå er noen dårligere runderingshunder av den grunn. Tror tvert i mot at de bare har godt av en runderingspause. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/21/2020 at 10:00 AM, Rufs skrev:

Jeg tenker det skal bli godt med litt "vinterferie", Dvs noen måneder uten konkurranser og (målrettete) treninger. 

Bare turer og aktiviteter etter lyst og behag ?

(Her jeg bor stenger hundeklubber litt ned i de mørkeste/våteste/kaldeste mnd. Jeg tror både hunder og førere kan ha godt av litt "ferie". Er det sånn hos dere også?)

Her i Rogaland/Vestlandet er det aktiviteter hele året, selvom trykket på konkurranser er størst høst/vår. Jeg er enda usikker om jeg skal melde begge to på stevne om to uker - eller om vi skal ta «ferie» nå og si oss fornøyd med stevnesesongen for i år? Vinteren er for meg en periode med terping, nye øvelser og kvalitetssikring. Med begge hundene nå blir det fokus på kl 2 (Atlas) og kl 3 (Milo) i rally. Også mye brukstrening på springeren! Vi har jo ikke snø, så spor og søk kan vi trene hele året? Men merker springeren trenger et lite avbrekk fra lydighetspirket nå, og heller at vi beveger oss ut i skog & mark med treningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet kveld og natt. Kom hjem til en hund med veldig vondt øye. Har vært litt rødt i noen dager, så har brukt øyedråper, men idag ser det kjempevondt ut. Boxersår/hornhinnesår. Har hatt det tidligere på det andre øyet. Og sett antydning på dette øyet også, med beskjed fra veterinær om å bruke øyedråper om øyet er rødt. Håper det blir bedre nå etter nye dråper, men må nok innom dyrlegen igjen. Bare så utrolig typisk at slik skjer på en lørdag... 

Og jeg blir urolig, fordi øyespesialist har sagt at det må opereres om hun får det tilbake. Men jeg ønsker i utgangspunktet ikke å ha henne gjennom noe operasjon, mtp alle hennes helseplager. Så nå er jeg bare livredd for hva som skjer videre... Igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, laikamor said:

Har jobbet kveld og natt. Kom hjem til en hund med veldig vondt øye. Har vært litt rødt i noen dager, så har brukt øyedråper, men idag ser det kjempevondt ut. Boxersår/hornhinnesår. Har hatt det tidligere på det andre øyet. Og sett antydning på dette øyet også, med beskjed fra veterinær om å bruke øyedråper om øyet er rødt. Håper det blir bedre nå etter nye dråper, men må nok innom dyrlegen igjen. Bare så utrolig typisk at slik skjer på en lørdag... 

Og jeg blir urolig, fordi øyespesialist har sagt at det må opereres om hun får det tilbake. Men jeg ønsker i utgangspunktet ikke å ha henne gjennom noe operasjon, mtp alle hennes helseplager. Så nå er jeg bare livredd for hva som skjer videre... Igjen. 

Jeg vet en del cavalierfolk som har hatt god effekt av Oxyal øyedråper på hunder med vonde øyne, der gjentatt veterinærbehandling ikke har hatt gitt ønsket resultat. Selges reseptfritt på apotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wilhelmina skrev:

Jeg vet en del cavalierfolk som har hatt god effekt av Oxyal øyedråper på hunder med vonde øyne, der gjentatt veterinærbehandling ikke har hatt gitt ønsket resultat. Selges reseptfritt på apotek.

Takk for tips, skal sjekke det ut. Har tre ulike øyedråper hjemme, den hun får nå er med kloramfenikol. Ringer uansett veterinær på mandag, så han får tatt en titt. Usikker på om dette kan gro av seg selv, ved å bare bruke øyedråper. Håper det. Om det er noe som krever operasjon så får vi vurdere hva vi gjør videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Miloficent skrev:

Skal, skal ikke... Vanskelig å bestemme seg for om en skal melde på en eller to hunder på rallystevne neste helg?

Begge to ? Hvorfor ikke? det koster bare dobbelt så mye, men kan også bli dobbelt så gøy ?

-----------------------------------------------------------------------

Når vi er inne på økonomi (og hund), det er helt utrolig hvor gjerrig noen er når det gjelder hunden sin. At man ikke kjøper nye dekkener og halsbånd hele tiden er greit nok det. Men når man skal spare inn på hundens helse og hverdagsliv så blir jeg helt oppgitt. Spesielt når vedkommende har masse penger, men ikke vil bruke penger på hunden (og veterinærbehandling). ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært hos veterinær. Vi skal bare fortsette å dryppe øyet til Gira, så trodde han det ville være nok ? Også har hun gått ned noen kilo. Hun veier nå ca 30kg, tidligere har hun veid ca 34-35kg. Er nok flyttinga som har hjulpet på, for jeg har ikke bevisst slanket henne. Før flytting fikk hun mye ved bordet av både min bror og min far. Og det vil si mye!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Rufs skrev:

Begge to ? Hvorfor ikke? det koster bare dobbelt så mye, men kan også bli dobbelt så gøy ?

-----------------------------------------------------------------------

Når vi er inne på økonomi (og hund), det er helt utrolig hvor gjerrig noen er når det gjelder hunden sin. At man ikke kjøper nye dekkener og halsbånd hele tiden er greit nok det. Men når man skal spare inn på hundens helse og hverdagsliv så blir jeg helt oppgitt. Spesielt når vedkommende har masse penger, men ikke vil bruke penger på hunden (og veterinærbehandling). ?

Ja, dobbelt så dyrt og vi er i slutten av måneden (lommeboken?). Men ja, jeg er egentlig litt i tvil fordi springeren har opprykket til kl 2. Og det hadde vært gøy å prøvd! Samtidig som vi nok trenger litt trening på å faktisk henge med selv om båndet er av. Jaja, to dager til på å bestemme meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Miloficent skrev:

Ja, dobbelt så dyrt og vi er i slutten av måneden (lommeboken?). Men ja, jeg er egentlig litt i tvil fordi springeren har opprykket til kl 2. Og det hadde vært gøy å prøvd! Samtidig som vi nok trenger litt trening på å faktisk henge med selv om båndet er av. Jaja, to dager til på å bestemme meg! 

Husker veldig godt første gangen vi startet i kl 2. Hvordan ville det gå med løs hund? Junior var ikke en hund som stikker av, men han var så veldig miljø-svak. Det gikk bra noen skilt, men plutselig løp han ut mot dommeren. Og dommeren gjorde som de alltid gjør; snur seg rolig vekk fra han. Han snuste litt på henne, og kom tilbake til meg og alt gikk bra deretter. Det var fint at han fikk en 1. premie, men det var helt fantastisk at han torde å sjekke dommeren, og at det ble så fin opplevelse for en engstelig liten gutt ❤️ Han har aldri brydd seg om dommerne etter dette (og heller aldri stukket av ? )

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diller vi for mye med hundene våre? Med det mener jeg greier vi ikke være klar og tydelig, og dermed forvirrer vi hundene våre mer en vi bør?

Jeg snakket for en tid siden med en som har mye erfaring med hunder. Han trener, konkurrerer og er instruktør. Han skulle hjelpe noen med en hund som ikke ville inn i bilen. Og dette ble et stort problem for denne familien. De lokket og belønnet, men det ble ikke bedre, selv etter masse trening over lang tid (de hadde fått mange gode (men feile?) råd. Så kom denne instruktøren og skulle hjelpe til. Han løftet hunden inn i bilen. Lukket igjen buret, og dett var dett! Familien ble vel ikke så glad over dette, de ville ha en hund som frivillig hoppet inn, så dette ble helt feil. 

Men de begynte etter dette å gjøre det samme (alt annet virket ikke), og etter å ha løftet hunden inn i bilen noen måneder uten mer dill, begynte hunden selv å hoppe inn. Problem løst

Jeg har en venninne som ikke likte hvordan unghunden hennes reagerte på katter. Så hun tok med masse godbiter, tok med hunden ut for å finne katter slik at de kunne trene på å gå fint forbi. Etter noen år har jeg aldri sett en galere hund rundt katter. Etter katter er borte vekk og ikke lenger i nærheten av hunden, tar det gjerne 15-30 minutter før hunden har roet seg ned igjen. Man kan helt klart se at denne "treningen" har gjort hunden så mye verre. Likevel gir ikke eier seg, og bare må trene videre på dette.

Andre som ikke har så mye erfaring med hund og hundetrening ville kanskje bare dratt med seg hunden forbi katten, og på den måten ikke gjort noe nummer av det. Kanskje av og til er det enkleste det beste? Det kan være fort gjort å belønne uønsket adferd

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Rufs said:

Diller vi for mye med hundene våre? Med det mener jeg greier vi ikke være klar og tydelig, og dermed forvirrer vi hundene våre mer en vi bør?

Jeg snakket for en tid siden med en som har mye erfaring med hunder. Han trener, konkurrerer og er instruktør. Han skulle hjelpe noen med en hund som ikke ville inn i bilen. Og dette ble et stort problem for denne familien. De lokket og belønnet, men det ble ikke bedre, selv etter masse trening over lang tid (de hadde fått mange gode (men feile?) råd. Så kom denne instruktøren og skulle hjelpe til. Han løftet hunden inn i bilen. Lukket igjen buret, og dett var dett! Familien ble vel ikke så glad over dette, de ville ha en hund som frivillig hoppet inn, så dette ble helt feil. 

Men de begynte etter dette å gjøre det samme (alt annet virket ikke), og etter å ha løftet hunden inn i bilen noen måneder uten mer dill, begynte hunden selv å hoppe inn. Problem løst

Jeg har en venninne som ikke likte hvordan unghunden hennes reagerte på katter. Så hun tok med masse godbiter, tok med hunden ut for å finne katter slik at de kunne trene på å gå fint forbi. Etter noen år har jeg aldri sett en galere hund rundt katter. Etter katter er borte vekk og ikke lenger i nærheten av hunden, tar det gjerne 15-30 minutter før hunden har roet seg ned igjen. Man kan helt klart se at denne "treningen" har gjort hunden så mye verre. Likevel gir ikke eier seg, og bare må trene videre på dette.

Andre som ikke har så mye erfaring med hund og hundetrening ville kanskje bare dratt med seg hunden forbi katten, og på den måten ikke gjort noe nummer av det. Kanskje av og til er det enkleste det beste? Det kan være fort gjort å belønne uønsket adferd

 

Dette synes jeg egentlig kunne vært startet i en egen tråd.

Men uansett hvilken metode man bruker så må det gjøres riktig, med tanke på hva man ønsker hunden SKAL gjøre, IKKE skal gjøre, og hvordan man skal komme dit. Det er ikke noe problem å "ødelegge" en hund med positiv trening eller å få til masse ved bruk av tvang eller straff. Og jeg tør påstå at det i stor grad ofte er de samme som sliter, uansett metode.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...