Gå til innhold
Hundesonen.no

"Overvåking" av valpen hjemme alene


Grønn
 Share

Recommended Posts

Jeg har søkt på forumet og fant en 5 år gammel tråd om emnet, men siden det kanskje har skjedd en del med denne teknologien også de siste årene, starter jeg en ny tråd.

Vi får snart en valp og den skal jo trenes til å være alene, da tenker jeg at det er kjekt å kunne følge litt med på hva den driver med sånn til å begynne med.  Jeg ser for meg å kjøpe et webkamera og på en eller annen måte koble dette opp slik at jeg kan se og høre valpen på mobilen min.

Noen tips til hvordan jeg får til dette, billig og greit? Kanskje også konkrete tips til kamera og app?

I den gamle tråden leste jeg at noen snakker tilbake til hunden sin. Har dere erfaring med om dette fungerer godt? Kan dere f.eks roe ned hunden eller be den om å gå å legge seg gjennom telefonen? Eller blir hunden bare forvirret av dette?

Alle tips tas i mot med stor takk :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Dog Monitor på en gammel iPad. Den tar opp lyd og du se direkte også.

Du vil få varsler når hunden lager lyd, så kan du høre hva det var.

du kan snakke via den, men jeg velger ikke å gjøre det. Det er rart nok for hunden å være alene, og i tillegg høre oss uten å finne oss blir ufint for min egen del.

jeg har den satt opp i gangen slik at man nesten kan se alt.

0C8E8347-965B-424E-852D-BE4627992A3C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jkolbu skrev:

Jeg bruker Dog Monitor på en gammel iPad. Den tar opp lyd og du se direkte også.

Du vil få varsler når hunden lager lyd, så kan du høre hva det var.

du kan snakke via den, men jeg velger ikke å gjøre det. Det er rart nok for hunden å være alene, og i tillegg høre oss uten å finne oss blir ufint for min egen del.

jeg har den satt opp i gangen slik at man nesten kan se alt.

0C8E8347-965B-424E-852D-BE4627992A3C.jpeg

Den appen ser lur ut! Måtte du kjøpe den på begge enhetene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker denne som jeg kjøpte på elkjøp. Den kobles til app på mobilen, kan både se og høre han, rotere kameraet, ta opp video og still bilder og snakke til han. Veldig fornøyd. Ligger på 499,- på elkjøp, men kan få det billigere også. ?

https://www.elkjop.no/product/smarte-hjem/smart-sikkerhet-overvakning/smart-overvakningskamera/164141/tp-link-c200-full-hd-wifi-home-sikkerhetskamera

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...